خبرگزاری کار ایران

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها:

پرهیز از تحمیل عقیده به مردم سیره امام(ره) بود

کد خبر : ۱۷۳۱۸۵

تاکید توامان بر جمهوریت و اسلامیت نظام، تعهد و احترام به قوانین بین‌المللی، دفاع از آزادی عقیده و انتقاد، طبیعی دانستن وجود سلایق گوناگون، وحدت باوری و پرهیز از اختلافات، استکبارستیزی توام با نفی مظاهر هرگونه استبداد، توجه به نقطه نظرات مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و…سیره عملی و نظری امام بود.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بیانیه ای با گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: دعوت مردم به سعادت و رستگاری و نه تحمیل عقیده و نظر به آنان از سیره‌های نظری و عملی امام بود.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: در تاریخ معاصر و اسلام، امام خمینی از نظر ویژگی‌های شخصیتی، سلوک فردی و اجتماعی دارای جایگاه کم‌نظیری بود که گذر زمان تاکنون موجب فراموشی این ویژگی‌ها نشده و نخواهد شد. حیات پر برکت امام در هر دو حوزه فردی و اجتماعی می‌تواند الهام بخش مشتاقان رستگاری اخروی و آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان دنیوی باشد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: مهمترین راه‌های حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و میراثگرانقدر امام خمینی یعنی جمهوری اسلامی ایران در شرایط خطیر کنونی الهام گرفتن و پیروی صادقانه همه مسئولان و دست‌اندرکاران نظام در سطوح گوناگون از سیره نظری و عملی آن یگانه دوران است.

در ادامه بیاتیه این تشل اصلاح‌طلب آمده است: تاکید توامان بر جمهوریت و اسلامیت نظام، تعهد و احترام به قوانین بین‌المللی، دفاع از آزادی عقیده و انتقاد، طبیعی دانستن وجود سلایق گوناگون، وحدت باوری و پرهیز از اختلافات، استکبارستیزی توام با نفی مظاهر هرگونه استبداد، توجه به نقطه نظرات مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام، مشورت با کارشناسان و خبرگان، دعوت مردم به رستگاری و سعادت و نه تحمیل عقیده و نظر به آنان، تلاش مستمر برای تامین امنیت و رفاه نسبی برای همه آحاد جامعه و تلاش برای تحقق عدالت و قسط در جامعه و همچنین مصلحت باوری بر اساس مقتضیات زمان و مکان سیره عملی و نظری امام بود.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها از ملت ایران بخصوص جامعه علمی کشور و عموم دانشگاهیان دعوت کرد تا در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام شرکت کرده و با آرمان های آن پیرفرزانه تجدید بیعت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز