خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه تلویزیون ماهواره ای ولایت:

انگلیس همواره به فکر تفرقه و نابودی مسلمانان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۶۵

غرب با بودجه عربستان و قطر تکفیری‌ها را تجهیز می‌کند / هنوز نتوانسته ایم در سطح بین‌الملل اسلام آنچنان که باید معرفی کنیم، چون درگیر مسائل سیاسی بودیم.

ایلنا: مدیر شبکه تلویزیون ماهواره ای ولایت، گفت: انگلیس به عنوان استعمار پیر، همواره به فکر تفرقه و نابودی مسلمانان بوده است، از این رو بهائیت را در ایران، اخباری گری را در عراق و وهابیت را در عربستان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، دوشنبه شب در نشستی علمی با موضوع " بررسی تطبیقی تکفیر از نگاه ادیان "، که در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس فارابی قم برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های دشمنان اسلام در راستای ایجاد تفرقه و دو دستگی بین مسلمانان است و از این رو ما مسلمانان باید نسبت به این قضیه هوشیار باشیم.

وی با اشاره با بیان این که ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی از قدیمی‌ترین ترفند‌های استعمار برای نابودی و به جان هم انداختن مسلمانان است، گفت: دشمنان اسلام از ابتدای فعالیت خود بر علیه اسلام تا امروز، از طریق همین اختلاف انداختن بین مسلمانان، موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌ و به اهداف خود رسیده اند و این به دلیل عدم توجه ما به این موضوع مهم است.

مدیر شبکه جهانی ولایت ادامه داد: مسئله تکفیر از موضوعات ریشه‌دار در اسلام است و از صدر اسلام هر قبیله‌ای که می‌خواست قبیله دیگر را چپاول کند، برچسب تکفیر را به او منتسب می‌کرد که نمونه آن مربوط به عمل خالد بن ولید نسبت به مالک بن نویره می‌باشد.

قزوینی، ابن تیمیه را بزرگ تئورسین وهابیت در قرن هفتم دانسته و افزود: او کسی است که برای اولین بار قضیه شرک بودن توسل به اولیاء دین را مطرح کرد و گفت " چنین کسانی خونشان حلال و اموالشان مباح است "!، بعدها نیز افکار همین شخص باعثپی‌ریزی فرقه ضاله وهابیت شد.

این استاد حوزه، وهابیت را دست پرورده انگلیس خواند و گفت: انگلیس به عنوان استعمار پیر، همواره به فکر تفرقه و نابودی مسلمانان بوده است، از این رو بهائیت را در ایران، اخباری گری را در عراق و وهابیت را در عربستان به وجود آورد که بهائیت به خاطر هوشیاری علمای شیعه در ایران تا حد زیادی ساقط شد، ولی محیط عقب افتاده فرهنگی عربستان زمینه رشد وهابیت را فراهم کرد و آنان مسلمانان را در مساجد در حال رکوع و سجود قتل عام کردند و به قرآن سوزی و هتک حرمت به اماکن مذهبی روی آورند و به واسطه این اعمال ننگین توانستند بر عربستان مسلط شوند و اگر کسی می‌خواست زنده بماند، باید وارد دین محمد بن عبدالوهاب می‌شد تا خونش محفوظ بماند.

مدیر شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: قضایای تکفیر ۲۵۰ سال است مانند ابر سیاه بالای سر مسلمانان است و امروز نیز استعمار و استکبار جهانی با تمام وجود در حال رشد و پرورش این عقاید منحط می‌باشند.

وی یادآور شد: رشد گرایش جوانان مسیحی و یهودی به اسلام و مخصوصاً تشیع و بیداری اسلامی که در کشورهای عربی اتفاق افتاد، آمریکا و غرب را به وحشت انداخت و تصمیم گرفتند به هر قیمتی از آن جلوگیری کنند تا هم چهره اسلام را در نزد افکار عمومی دنیا خشن جلوه دهند و هم بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهند و بودجه این کار را نیز از طریق کشورهای عربستان و قطر تامین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در پایان گفت: هنوز نتوانسته ایم در سطح بین‌الملل اسلام آنچنان که باید معرفی کنیم و زیبایی ‌های کلام اهل‌بیت(ع) را در اختیار جهان بگذاریم، چون درگیر مسائل سیاسی بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز