خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

مماشات با گروه‌های فشار به نفع دولت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۰۳

منفعل بودن دولت در مقابل گروه‌های خودسر ممکن است باعثشود که این مسئله به یک رویه عادی تبدیل شود که در نتیجه آن از محبوبیت دولت در افکار عمومی کاسته خواهد شد.

مشاور امور روحانیت رییس دولت اصلاحات گفت: با ابزاری که دولت در اختیار دارد، کنترل گروه‌های فشار کار مشکلی نیست و چنانچه دولت در مقابل اینگونه رفتارهای غیرقانونی با تعلل و مماشات برخورد کند دامنه این گونه رفتار‌ها غیر قانونی در جامعه گسترده‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات گروه‌های خودسر در جلوگیری از سخنرانی‌ برخی از مقامات از جمله عدم همراهی با سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان برای شرکت درمراسم سالگرد درگذشت آیت الله طاهری اصفهانی و جلوگیری از سخنرانی سید حسن خمینی نوه امام(ره) گفت: منفعل بودن دولت در مقابل گروه‌های خودسر ممکن است باعثشود که این مسئله به یک رویه عادی تبدیل شود که در نتیجه آن از محبوبیت دولت در افکار عمومی کاسته خواهد شد.

مشاور امور روحانیت رییس دولت اصلاحات با بیان اینکه تعلل و عدم مقاومت دولت در مقابل این رفتار‌ها دارای ابهام است، ادامه داد: احتمال ما این است که دولت به دلیل حساسیتی که در روند پیگیری پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد با این گونه مسائل با مماشات برخورد می‌کند.

وی در توضیح این مطلب افزود: تصور ما این است که دولت نمی‌خواهد در کوران مذاکرات و در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای به نقطه‌ای خاص رسیده است با حساسیت نشان دادن در مقابل اینگونه مسائل باعثبروز مسائل و مشکلاتی در داخل شود که در سیاست خارجی ایران تاثیر بگذارد اما چنانچه مماشات دولت دلیلی غیر از این داشته باشد، غیر قابل توجیه است.

درایتی در عین حال تاکید کرد: کوتاه آمدن در این گونه موارد یقینا دولت را در سیاست داخلی دچار یک تعلل عمومی خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: با ابزاری که دولت در اختیار دارد کنترل این گونه جریانات کار مشکلی نیست لذا به طور کلی چنانچه دولت در مقابل اینگونه رفتارهای غیرقانونی با تعلل و مماشات برخورد کند دامنه این گونه رفتار‌ها غیر قانونی در جامعه گسترده‌تر خواهد شد که این به هیچ عنوان به نفع دولت وکشور نخواهد بود اما چنانچه گروه‌های خود سر متوجه شوند که اراده‌ای برای مقابله با آن‌ها وجود دارد فعالیت‌های خود را محدود‌تر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز