خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در پاسخ به ایلنا: / تکرار /

مذاکره کنندگان کشورمان با مخالفت های افراط گونه دلواپس نمی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۲۸

افق آینده مذاکرات هسته ای ایران با ۱ + ۵ را خوب می بینم / قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات افزایش یافته است / امید را باید با دغدغه همراهی کرد و گرنه ممکن است به یک خوشبینی های کاذبی برسیم و آن خوشبینی ها به ما آسیب بزند.

ایلنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا مخالفت های افراط گونه با تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، قدرت چانه زنی آنان را در مقابل طرف های غربی کم نخواهد کرد؟ گفت: خیر؛ مذاکره کنندگان کشورمان چون زیر نظر مقام معظم رهبر انقلاب کار می کنند، با مخالفت های افراط گونه دلواپس نمی شوند و نباید بشوند؛ اصولا اگر دغدغه های مخالفان مذاکره کنندگان هسته ای، برای هوشیار کردن باشد چیز خوبی است، اما عکس آن اگر دغدغه ها برای ناامید کردن باشد چیز خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محسن رضایی در حاشیه نشست تخصصی همایش ملی اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد،در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص برآیند خود از مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱ + ۵ اظهار داشت: من افق آینده را خوب می بینم؛ وضعیت غرب در بحثاوکراین بهم خورده است.

وی ادامه داد: ما امروز، بیش از چند ماه گذشته از قدرت چانه زنی بیشتری برخوردار هستیم و دولت مردان ما از این فرصت استفاده کنند و مسیر مذاکرات را در چار چوب خطوطی که رهبر بزرگوار انقلاب تعیین کرده اند، به پیش ببرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر این که آیا مخالفت های افراط گونه با مذاکرات هسته ای و تیم مذاکره کننده ایران، قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده ایران را در مقابل کشورهای ۱ + ۵ تضعیف نمی کند، گفت: دغدغه داشتن چیز بسیار خوبی است و دغدغه داشتن با امید سازگاری دارد.

محسن رضایی افزود: مهم این است که ناامید نشویم؛ امید را باید با دغدغه همراهی کرد و گرنه ممکن است به یک خوشبینی های کاذبی برسیم و آن خوشبینی ها به ما آسیب بزند.

وی ابراز کرد: اگر دغدغه ها برای هوشیار کردن باشد چیز خوبی است، اما عکس آن اگر دغدغه ها برای ناامید کردن باشد چیز خوبی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایلنا، که اگر مخالفت ها با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی و برای مثال برگزاری همایش هایی با عنوان دلواپسی، عامل تضعیف باشد، آیا قدرت چانه زنی آن ها را در مقابل طرف های غربی کم نخواهد کرد، تصریح کرد: نه؛ چون مذاکره کنندگان زیر نظر مقام معظم رهبر انقلاب کار می کنند، دلواپس نمی شوند و نباید بشوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این که مجمع تشخیص مصلحت نظام چه برنامه ای برای اقتصاد مقاومتی را در اولویتش دارد؟ گفت: اقتصاد مقاومتی به سه قوه ابلاغ شده است و هر سه قوه برنامه ریزی را شروع کرده اند.

محسن رضایی ادامه داد: مجلس به دنبال اصلاح قوانین است؛ بعضی از قوانین و مقررات مانع اقتصاد و پیشرفت ایران است، که این موارد باید تغییر کند؛ مجلس این کار را شروع کرده است، دولت نیز شورایی را برای اقتصاد مقاومتی تعیین کرده است، که وزارت خانه ها در حال برنامه ریزی هستند.

وی ابراز کرد: ما نیز وظیفه نظارت را بر عهده داریم و نظارت می کنیم که مجلس و دولت، در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این که چه میزان اهتمام در دولت می بینید در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق شود؟ اظهار داشت: شروع کار خوب بوده است و امیدواریم پایان کار هم مانند شروع کار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز