خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامات تندروها گریبان اصولگرایان معتدل را خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۶۸

جریان‌های تندرو با هر بهانه‌ای جلو‌ آمده و آن‌ را دستاویز حمله به دولت قرار می‌دهند / اگر اصولگراها خیلی به فکر بیت‌‌المال هستند، زمانی که احمدی‌نژاد با ۲۰۰ نفر به نیویورک سفر می‌کرد کجا بودند.

یک استاد دانشگاه تاکید کرد: وقتی افراطی‌گری گفتمان غالب یک جریان بشود، در آینده نیز گریبان دیگر اصولگرایان معتدل را خواهند گرفت.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به هجمه‌های گروه‌های تندرو نسبت به دولت عنوان کرد: تندروها غالبا از طرفداران احمدی‌نژاد و یا جبهه پایداری هستند و یا اینکه کسانی هستند که پس از انتخابات و شکست نامزدشان حالت سرخوردگی به آنها دست داد و کم‌کم در حال بازیابی و گرم کردن خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز جریان‌های تندرو با هر بهانه‌ای جلو‌ آمده و آن‌ را دستاویز حمله به دولت قرار می‌دهند، گفت: تا دیروز بحثمذاکرات ژنو سر زبان این افراد بود و امروز می‌گویند چرا همسر رئیس‌جمهور جشن می‌گیرد. روز دیگری عنوان می‌کنند که چرا از اصلاح‌طلبان در دولت استفاده می‌شود، به هر حال بهانه‌های افراطیون هیچ‌گاه تمام نمی‌شود.

زیباکلام ادامه داد: این گروه حتی وقتی بهانه‌ای پیدا نمی‌کنند، مسائلی از این قبیل را مطرح می‌کنند که بین اصلاح‌طلبان و روحانی جدایی افتاده و از قول اصلاح‌طلبان مدعی می‌شوند که روحانی نامزد جریان اصلاحات نبوده است و حتی یک روز هم شایعه می‌کنند که اساسا میان اصلاح‌طلبان و جریان دولت در انتخابات مجلس سال ۹۴ ائتلافی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه افراطیون نه تنها در پی تخریب دولت روحانی بلکه به دنبال تخریب افکار عمومی نیز هستند، گفت: البته معنای این حرف این نیست که دولت یازدهم از هر اشکالی مبرّی است، به هر حال این دولت هم دارای نقاط ضعفی است و قطعا انتقاداتی به آن وارد است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: روحانی یا باید همچون مردم که بهایی به حرف‌های این اقلیت نمی‌دهند به این اظهارات توجهی نکند و یا اینکه در لاک حمله رفته و به مردم نشان بدهد که تندروها ظرف ۸ سال چه بلایی سر کشور آوردند.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید این عده برای روزهای آینده نیز بحثدیگری را دستاویز حمله به دولت علم خواهند کرد، گفت: امروز برخی از افراطیون مدعی شدند که چون بیش از ۹۰درصد مردم در ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی شرکت کردند، بنابراین دولت اعتبار خود را در جامعه از دست داده است، اما نباید فراموش کنیم که این تنها روحانی نبود که از مردم خواست افرادی که ثروتمند هستند از دریافت یارانه انصراف دهند، بلکه مراجع و علما نیز چنین درخواستی را از مردم داشتند.

زیباکلام با اشاره به حاشیه‌های جشن اخیری که توسط همسر رئیس جمهور برگزار شد، گفت: همسر آقای روحانی کار عجیبی نکرده است. برگزاری چنین جشن‌هایی یک عرف در اجتماع ما محسوب می‌شود و بهترین جا برای برگزاری آن یک مکان عمومی همچون کاخ سعدآباد بود.

وی افزود: کاخ سعدآباد متعلق به تندروها نیست که دولت بخواهد برای برگزاری جشنی در آن، از آنها اجازه بگیرد. اگر اصولگراها خیلی به فکر بیت‌‌المال هستند، زمانی که احمدی‌نژاد با ۲۰۰ نفر به نیویورک سفر می‌کرد کجا بودند و چرا در همایش‌های مختلفی که هزاران نفر با ریخت و پاش‌های فراوان حضور داشتند، صدایی از این عده شنیده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امروز افراطیون متوجه شده‌اند که پایگاهی در میان مردم ندارند و حضور در مجلس آینده را بسیار بعید می‌دانند، گفت: این عده تلاش می‌کنند تا از طرق دیگر در عرصه سیاسی کشور باقی بمانند در حالیکه می‌دانند مردم نظر خود را نسبت به آنها در ۲۴ خرداد ۹۲ اعلام کرده‌اند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با انتقاد از اصولگرایان معتدل گفت: افرادی مانند لاریجانی و هیات رئیسه مجلس که به عنوان اصولگرایانی معتدل و منصف شناخته می‌شوند، نباید در برابر این افراد سکوت کنند و فرصت حمله تندروها به دولت را فراهم کنند، چراکه این مسئله به زیان خود آنها هم تمام می‌شود.

وی افزود: وقتی افراطی‌گری گفتمان غالب یک جریان بشود همانطور که آنها نگذاشتند در قم لاریجانی سخنرانی خود را انجام دهد، در آینده نیز گریبان دیگر اصولگرایان معتدل را خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز