خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

برخی گروه­‌ها به منافع ملی نگاه باندی و جناحی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۴۴

جغرافیای ایران در طول تاریخ زیستگاه مسالمت آمیز همه ایرانیان بوده و خواهد بود و کسی حق ندارد به بهانه‌­های دینی، قومی و مذهبی، امنیت اجتماعی دیگران را مخدوش کند.

در ادامه دیدارهای نوروزی مسؤولین کشوری و لشکری، پیش از ظهر امروز وزیر ورزش و جوانان، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و معاونان کتابخانه ملی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران، رئیس و معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، جمعی از روحانیون و مسؤولین و روسای نهادها و سازمان­‌های مختلف از بخش­های دولتی، تعاونی و خصوصی، با آیت­ الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدارهای جداگانه، با تبریک سال نو و آزادی مرزبانان ایرانی، بر لزوم تقویت وحدت همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: جغرافیای ایران در طول تاریخ زیستگاه مسالمت آمیز همه ایرانیان بوده و خواهد بود و کسی حق ندارد به بهانه‌­های دینی، قومی و مذهبی، امنیت اجتماعی دیگران را مخدوش نماید.

آیت­الله هاشمی رفسنجانی درباره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، فرهنگ را عصاره ملت­‌ها و فهم معارف دین اسلام دانست و با برشمردن مواردی از بایدها و نبایدهای اخلاقی، گفت: فرهنگ که ریشه در اخلاقیات اسلامی و انسانی دارد، با ظاهرسازی، شعار و حتی زور نهادینه نمی­‌شود، بلکه خاستگاه آن باور و عقاید مردم است که اگر به آن برسند، برای ماندگاری آن تلاش می­‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نارضایتی از نگاه باندی و جناحی بعضی از گروه­‌ها به منافع ملی، گفت: همه دم از دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و ایران می­‌زنند، امّا در مسایل جزئی چنان بر طبل اختلاف با دیگران می­‌کوبند که گویی هیچ وجه مشترکی با هم ندارند.

وی افزود: هر جناحی که فکر می­‌کند می­‌تواند با افکار انحصاری کشور را اداره کند، اشتباه می­‌کند.

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی را تجربه خوبی برای مکتب اسلام و مذهب تشیّع در معرفی کارآمدی دین در اداره جامعه دانست و گفت: در چنین نظامی مردم نباید احساس کنند در زندگی شخصی آنها تجسس می­‌شود و یا شیشه خرده در نان آنان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون اساسی را میثاق ملی همه ایرانیان خواند و گفت: بندبند اصول قانون اساسی بر کرامت انسانها، آزادی مردم و حقوق شهروندی تأکید دارد و هر کس که مسؤول می­‌شود، باید تلاش نماید تا ایران به عظمتی که استحقاق مردم آن است، برسد.

آیت ­الله هاشمی رفسنجانی همدلی و وحدت را رمز پیروزی مردم مبارز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: الان هم تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن در سایه وحدت همه اقشار مردم است.

در آغاز هر یک از دیدارها، مسؤولین با تبریک سال نو، به تشریح برنامه­‌ها و فعالیت­‌های سازمان‌­ها و نهادهای متبوع خویش پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز