خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

۹۹درصد شهدای ما برای ولایت فقیه به میدان رفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۶۵

لازم است تا در جامعه در برابر دشمنان، نظام دفاعی و جهادی وجود داشته باشد. صنایع نظامی قوی و تربیت افراد مجاهد لازم است. فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع نظامی همیشه باید زنده و برقرار باشد.

آیت الله نوری همدانی با تجلیل از نقش شهدای روحانی ومبلغان جهادگر ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله نوری همدانی در کنگره تجلیل از شهدای روحانی به رخداد انقلاب اسلامی در زمان ما اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی تمام قله های جهان را درنوردید این انقلابی جهانی بود و بر ما لازم است که این رخداد را تجزیه و تحلیل کینم، از آن عبرت و درس بگیریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی زیر ساخت ها معیارها و ارزش ها را تغییر داد. اولین دستاورد این انقلاب تاسیس نظامی اسلامی و ولایی است پس از پیامبر و ائمه رژیم حکومتی تغییرکرد. در اسلام رژیم حکومتی این گونه است که در راس آن حکومت پیامبر یا امام معصوم قرار دارد و اگر نبود قائم مقام امام معصوم کرامت انسان ها اقتضا می کندکه سرنوشت انسان ها به غیر معصوم یا به غیر قائم مقام معصوم سپرده نشود. اما متاسفانه بنی امیه و بنی عباس و سلاطین نظامی دیگر برپا کردند اگر امروزه ما از امام عصر سئوال کنیم برای رژیم حکومتی همین نوعی را که ما امروز داریم معرفی خواهند کرد. بنابراین اولین گام امام تاسیس نظامی اسلامی بود که پناهگاه مستضعفین کل جهان است.

این مرجع شیعه بعد دوم انقلاب اسلامی را تحول در بنیادهای فرهنگی دانست و افزود: سلطه گرانی که چندین قرن حکومت داشتند با تهاجم فرهنگی، رسانه ای و نظامی فرهنگ ها را طوری تنظیم کرده بودند که همه باید به عظمت به غرب می نگریستند و زیر سلطه آنها بودند.

وی با مهم توصیف کردن آموزش و پرورش بر گنجاندن مبانی فرهنگ اسلامی در برنامه های تربیتی و کنار گزاردن سکولاریزم و لیبرالیزم تاکید کرد: تحول در بنیان سیاسی بعد سوم انقلاب اسلامی است.

وی رفتار مدیران مملکت براساس عدالت و ایجاد امنیت فکری، ‌ عالی و عدالت اجتماعی، اقتصادی و ارزانی نعمت ها را از ویژگی های تحول سیاسی دانست و اظهار داشت: بعد چهارم تحول در بنیان اجتماعی است مردمی که زیر بار استبداد زندگی می کردند صاحب آزادی و نظام مردم سالاری شدند این مردم خیلی فداکاری کردند و باید مردم را راضی نگه داریم این مردم به استقبال گلوله های آتشین رفتند تا رژیم پهلوی سرنگون شد. تاکید امام این است که قدر مردم را بدانید مردم آنقدر قدرت دارند که تخت را از زیر پای سلاطین می کشند و تاج از سرشان بر می دارند.

آیت الله نوری همدانی پنجمین تحول را تحول در بنیان نظامی _ دفاعی خواند و افزود: لازم است تا در جامعه در برابر دشمنان، نظام دفاعی و جهادی وجود داشته باشد. صنایع نظامی قوی و تربیت افراد مجاهد لازم است. فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع نظامی همیشه باید زنده و برقرار باشد.

این مرجع شیعه در بیان بعد ششم انقلاب اسلامی به تحول اقتصادی اشاره کرد وگفت: اسلام با اقتصاد سرمایه داری مخالف است قیام های اروپا و امریکا نتیجه همین نظام کاپیتالیستی است که پاسخگوی نیاز بشر نیست من دو سال نماینده حضرت امام در اروپا بودم یک درصد از جمعیت این کشورها صاحبان کارتل ها و تراست ها هستند و ۹۹ درصد باید از این ها قرض کنند. ثروتمندان روز به روز ثروتمند تر و مستضعفین محرومتر می شوند. اما اسلام پاسخگوی همه احتیاجات در همه زمان ها است. امروز این مشکل اقتصادی که پیش آمده و این طور ما را پریشان کرده باید در برابر آن راه حل ارائه کنیم.

وی افزود: اسلام یک نظام اقتصادی مخصوص به خود را دارد امرزو باید برای افریدن حماسه اقتصادی مردم با همه امکانات و قدرت خود به میدان بیایند باید طوری همت کنیم که هم فقر ریشه کن شود و هم نعمت فراوان شود و هم کار برای بیکاران ایجاد شود، این اقتصاد اسلامی است.

این مرجع ریشه سه پایه و رکن انقلاب را اسلام، مردم و ولایت فقیه عنوان کرد و با تشریح پیام های سلبی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید با تمام قدرت در برابر امریکا و همفکرانش ایستاد ما با اینان دشمنیم نه فقط در شعار بلکه با تمام قدرت با کسانی که اسلام هراسی و شیعه هراسی را تبلیغ می کنند در جنگیم ما با صهیونیست ها در جنگیم و انقلاب اسلامی دنباله کار پیامبران است.

آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه ما را قوی می کند شهادت و جهاد است رنگ خون ثابت ترین رنگ ها است و مهندسی انقلاب پیامبران و انقلاب اسلامی ایران با همین رنگ سرخ و پیروزی خون بر شمشیر بوده است روحانیت نخستین قشری بود که به پیام امام لبیک گفت. ۹۹ درصد شهدای ما برای ولایت فقیه به میدان رفتند دیدند که از گلوی یک نفر همان صدایی می آید که در بدر و حنین شنیده می شد و از این جهت فوج فوج به جبهه ها شتافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز