خبرگزاری کار ایران

رضایی:

مذاکرات هسته‌ای می‌تواند نقطه عطفی برای جلب اعتماد طرفین باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۵۴

در دوره جدید، ایران آمادگی لازم را برای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها در جهت منافع دو جانبه دارد / تحریم‌ها نه تنها بر مقاومت مردم ایران افزود، بلکه باعثشد غربی‌ها به این نتیجه برسند که چشم‌انداز آینده با ادامه فشارها به جمهوری اسلامی ایران، به بن‌بست خواهد رسید.

محسن رضایی با تاکید بر جدی بودن جمهوری اسلامی در مذاکرات با غرب و تشریح مذاکرات قبلی که علیرغم حسن نیت جمهوری اسلامی ایران با کارشکنی و دخالت‌های نابجا کشورهای غیرمسوول و گروههای فشار در غرب بویژه آمریکا به شکست انجامید اظهار امیدواری کرد که آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای بتواند نقطه عطفی برای جلب اعتماد طرفین و بنای مستحکمی برای روابط آینده ایران با کشورهای غربی باشد.

به گزارش ایلنا، دبیر مجمع در دیدار پال فلی سفیر استرالیا در تهران با اشاره به روابط خوب دو کشور و نقش سفیران در تسهیل مناسبات در زمینه‌های تجاری و اقتصادی گفت: در دوره جدید، ایران آمادگی لازم را برای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها در جهت منافع دو جانبه دارد.

رضایی با ابراز امیدواری نسبت به آینده گفت و گوها گفت: تحریم‌ها نه تنها بر مقاومت مردم ایران افزود، بلکه باعثشد غربی‌ها به این نتیجه برسند که چشم‌انداز آینده با ادامه فشارها به جمهوری اسلامی ایران، به بن‌بست خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ما خواهان زندگی مسالمت آمیز در منطقه توأم با اقتصادی شکوفا و حفظ افتخارات ملی و دارای تجربیات ارزنده‌ای در تحمل دوران تحریم‌ها بوده و بدنبال پشت سرگذاشتن وابستگی به نفت و اجرای اقتصاد مقاومتی بمنظور برطرف نمودن آسیب پذیری‌ها در اقتصادمان هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن مشترکات تجاری دو کشور ایران و استرالیا، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای سرمایه گذاری های متقابل در استرالیا و ایران هم چنین بهره‌مندی از تجربیات استرالیا در بخش های کشاورزی و دامداری در کشورمان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار پال فلی سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دکتر رضایی بعنوان یکی از کاندیداهای برجسته‌ای بود که زوایای مختلف اقتصاد ایران را مورد توجه ویژه قرار داد گفت: حسن نیت جنابعالی و پیشنهادات مفید ارائه شده بویژه تقویت همکاری‌ها در چارچوب و رعایت قواعد تحریم‌ها، مشوقی برای آغاز روابطی نوین بین دو کشور خواهد بود.

سفیر استرالیا با تشریح آخرین وضعیت روابط دو کشور در بخش‌های کشاورزی، اتاق بازرگانی، نفت و گاز، و مشکلات بانکی، با مفید و سازنده خواندن این مذاکرات گفت: تمام تلاش خود را برای گسترش هر بیشتر مناسبات دو کشور و حل مسائل موجود بعمل خواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز