خبرگزاری کار ایران

بازتاب حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۱۹

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به پوشش این راهپیمایی پرداخته و گزارش داد که شهروندان ایرانی با حضور در خیابان‌ها در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب این کشور، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند.

هم زمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رسانه‌های خبری جهان به پوشش این رویداد مهم و حضور مردم در سراسر ایران در راهپیمایی این روز پرداختند.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری آلمان با پوشش حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن٬ گزارش داد که این رویدادی است که هر ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برگزار می‌شود و مردم این کشور سقوط نظام شاهنشاهی در سال ۱۹۷۹ میلادی را جشن می‌گیرد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که این نخستین مراسم پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بعد از پیروزی «حسن روحانی» رییس‌جمهوری این کشور در انتخابات ماه ژوئن گذشته است.

خبرگزاری الجزیره نیز به پوشش مراسم سالگرد پیروزی انقلاب ایران پرداخته و گزارش داد که جمعیت زیادی از ایرانیان امروز – سه‌شنبه – برای گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور در شهرها مختلف به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش این خبرگزاری٬ شهروندان تهرانی در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی حضور داشتند و حسن روحانی برای نخستین بار بعد از در دست گرفتن قدرت در این مراسم سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش٬ شهروندان ایرانی در مراسم شعار می‌دادند: «ما تا آخر ایستاده‌ایم»

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به پوشش این راهپیمایی پرداخته و گزارش داد که شهروندان ایرانی با حضور در خیابان‌ها در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب این کشور، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، تصاویر منتشر شده حاکی از مشارکت مردم در این راهپیمایی در تهران و سایر شهرهای ایران است.
مردم ایران در سال‌های اخیر در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فشارهای غرب علیه برنامه هسته‌ای کشورشان را نیز محکوم می‌کنند.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز گزارش داد که امروز در ایران مراسمی برگزار می‌شود که مردم با حضور در آن همبستگی خود را با نظام حاکم اثبات کرده و علیه آمریکا و هم پیمانان این کشور ابراز انزجار می‌کنند.

به گزارش این شبکه٬ مردم در راهپیمایی این روز با در دست داشتن پرچم‌های کشورشان٬ مواضع برخی کشورها علیه برنامه هسته‌ای تهران را محکوم می‌کنند.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که این راهپیمایی در آستانه دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱ + ۵ که برای تاریخ ۱۸ فوریه در وین برنامه‌ریزی شده است٬ برگزار می‌شود.

خبرگزاری استرالیا نیز گزارش داد که شمار بسیار زیادی از شهرواندان ایران در تهران و سایر شهرهای این کشور از جمله مشهد، اصفهان، شیراز و کرمان برای بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد انقلاب این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

این خبرگزاری گزارش داد که شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های ایران را در دست داشته و شعارهایی در حمایت از انقلاب کشورشان سر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، خبرنگاران خارجی مستقر در محل راهپیمایی با دقت تمام جزئیات مربوط به این مراسم را پیگیری می‌کنند.

خبرگزاری «شین هوا» نیز گزارش داد که شهروندان ایران برای گرامیداشت انقلابی که نقطه عطفی در تاریخ این کشور به شمار می‌رود، به خیابان‌ها آمده‌اند. در جریان این انقلاب رژیم آمریکایی شاه سرنگون شده و نظامی اسلامی روی کار آمد.
بر اساس این گزارش، علاوه بر تهران حضور مردم در سایر شهر‌ها نیز پررنگ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز