خبرگزاری کار ایران

دبیر کل انجمن اسلامی پزشکان:

نباید رفتارهایمان را با نام امام و انقلاب توجیه کنیم

کد خبر : ۱۴۴۱۴۷

یکی از این افراد که سوابقش در زمان امام بسیار روشن است رئیس جمهور را قسی القلب و دروغگو خطاب کرده است. بنابراین نیاز است در مقابل این جریانات بایستیم. البته آقای روحانی هم باید از دانشگاهیان حمایت کند.

دبیر کل انجمن اسلامی پزشکان تاکید کرد: زندگی امام را باید در طول انقلاب مقایسه کنیم و نباید رفتارهایمان را با نام امام و انقلاب توجیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا ظفرقندی دبیر کل انجمن اسلامی پزشکان در همایش بزرگ دانشگاهیان که بعدازظهر امروز در حسینیه جماران در حال برگزاری است در ابتدای سخنان خود به خاطره‌ای از ابتدای فعالیت دانشحویی خویش در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب جریانی ظهور کرد که مخالف حضور و فعالیت سیاسی دانشجویان بود اما امام در مقابل این جریان ایستاد و معتقد بود که باید دانشگاهیان در عرصه سیاست کشور نقشی فعال ایفا کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی راکد و ساکت شد و امیدواریم در پی ظهور دولت تدبیر و امید مجدداً شاهد حضور فعالانه دانشگاهیان باشیم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه امروز جایگاه امام راحل از دو سوی افراط‌گرایان و تفریط‌گرایان مورد تهدید قرار گرفته است، یادآور شد: امام در سال‌های پایانی خویش خطر این جریانات را مکرراً بیان و هشدار می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: این افراد در زمان حیات امام خمینی فرصتی برای ظهور و بروز پیدا نکردند اما متاسفانه در سال‌های پس از رحلت ایشان و بالاخص در سال‌های اخیر سربلند کردند و حتی اگر می‌توانستند، مسیر جمهوریت نظام را از ریل اصلی‌اش خارج می‌کردند.

ظفرقندی در ادامه به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: آقای روحانی از دانشگاهیان استمداد کرده‌اند تا در صحنه بیایند و حرفهایشان را بگویند و ما نیز باید به این درخواست پاسخ مثبت دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: وقتی که عملکرد وزارت خارجه فعلی را با دوره‌های قبل مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که این عملکرد افتخارآفرین و موجب عزت ماست.

وی در ادامه به مانع‌تراشی‌ها در وزارت علوم اشاره و تصریح کرد‌: امروز وزیر علوم از قشر دانشگاهیان است و می بینیم که در کارش چه قدر مانع‌تراشی می‌کنند. یکی از این افراد که سوابقش در زمان امام بسیار روشن است رئیس جمهور را قسی القلب و دروغگو خطاب کرده است. بنابراین نیاز است در مقابل این جریانات بایستیم. البته آقای روحانی هم باید از دانشگاهیان حمایت کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در دولت اصلاحات با بیان اینکه کسی درباره امام ادعای عصمت ندارد، گفت: اما باید با انصاف سیره ایشان را مرور کرد. زندگی امام را باید در طول انقلاب مقایسه کنیم و نباید رفتارهایمان را با نام امام و انقلاب توجیه کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان افزود: جنبش دانشجویی باید با توجه به شرایط پیش آمده از موقعیت برای احیا و بازسازی خود استفاده کند و این شرایط را قدر بداند و از گذشته نیز عبرت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز