خبرگزاری کار ایران

نجفی توانا در گفت‌وگو با ایلنا:

جزئیات رای پرونده اختلاس از بیمه ایران هفته آینده رسما اعلام خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۹

حکم تعدادی از متهمین صادر شده است اما به دلیل انجام نشدن تشریفات اداری مربوط به تایپ و فکس احکام آنچه که در رسانه‌ها راجع به این موضوع مطرح شده است رسمیت ندارد. / باید در شرایط یکسان به اتهامات تمامی معاونین و شرکای متهم در یک پرونده در یک دادگاه مشترک رسیدگی شود که این نشان از عظمت و قدرت قوه قضائیه خواهد داشت.

وکیل یکی از متهمین پرونده اختلاس از بیمه ایران از اعلام جزئیات احکام صادره در رابطه با این پرونده در هفته آینده خبر داد و گفت: هنوز در خصوص جزئیات این احکام صادره اطلاع دقیقی در دست نیست.

محمدعلی نجفی توانا در گفتگو با خبرنگار ایلنا ‏ در خصوص رای نهایی مربوط به پرونده اختلاس از بیمه ایران اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته ریاست محترم این دادگاه اعلام کرد؛ حکم تعدادی از متهمین صادر شده است اما به دلیل انجام نشدن تشریفات اداری مربوط به تایپ و فکس احکام آنچه که در رسانه‌ها راجع به این موضوع مطرح شده است رسمیت ندارد.

این وکیل دادگستری از اعلام جزئیات احکام صادره در رابطه با این پرونده در هفته آینده خبر داد و گفت: هنوز در خصوص جزئیات این احکام صادره اطلاع دقیقی در دست نیست.

وی همچنین در رابطه با پرونده محمد رضا رحیمی که نام او در رابطه با این پرونده مطرح شده است توضیح داد: براساس آنچه در رسانه‌ها اعلام شده است چند نفر از مسئولین مرتبط با این پرونده از جمله آقای رحیمی مورد تحقیق قرار گرفتند و هم اکنون با قید وثیقه آزاد هستند.

نجفی توانا در ادامه همچنین بیان داشت: بنده در مورد این مسئله یک نقد جدی دارم که اگر چنانچه این افراد با پرونده اختلاس از بیمه ایران مرتبط هستند باید همانند متهمین دیگر موردمحاکمه قرار بگیرند.

وی با تاکید براینکه باید قانون و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، خاطر نشان کرد: در تمام دنیا متهمین در هر مقام و درجه‌ای که باشند در برابر قانون مساوی هستند‎؛ مگر اینکه صلاحیت اختصاصی برای رسیدگی به جرایم خاص یا افراد خاص پیش بینی شده باشد که در این صورت هم باید رسیدگی به اتهامات شرکا و متهمین یکسان صورت گیرد.

نجفی توانا با بیان اینکه تفکیک و تبعیض در رسیدگی به اتهامات متهمین یک پرونده ممکن است باعثبوجودآمدن شائبه سیاسی کاری در دستگاه قوه قضائیه شود، تصریح کرد: من به عنوان یک متخصص توصیه می‌کنم که در شرایط یکسان به اتهامات تمامی معاونین و شرکای متهم در یک پرونده در یک دادگاه مشترک رسیدگی شود که این نشان از عظمت و قدرت قوه قضائیه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز