خبرگزاری کار ایران

آقای رییس‌جمهور؛ ایرانِ قوی، نیازمند مدیران متخصص، متعهد، انقلابی و پاسخگوست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۲۵۰

شرایط و فضای کنونی کشور به گونه‌ای است که بیش از هر زمان دیگر، نیاز به تحول و تغییراتی در سطح مدیران دولتی احساس می‌شود. به کار گیری مدیران متخصص، با دانش، متعهد، کاربلد، انقلابی و البته پاسخگو در چنین شرایطی می‌تواند کارنامه دولت سیزدهم را در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، پربارتر کند.

در ماه‌های اخیر شاهد تغییراتی در سطح وزیران و مدیران دولتی بوده‌ایم. این تغییر و تحولات گاهی می‌تواند کارساز و همراه با دستاوردهای خوب و موفق باشد و گاهی هم انتخاب نامناسب، مانع از اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی و حتی سیاسی می‌شود. عزل و نصب‌ها در تمامی ارکان حاکمیتی و دولتی در برخی موارد بسیار ضروری به نظر می‌رسد اما تجربه نشان داده است که گاهی اوقات این تغییرات با شکست همراه بوده است.

بنابراین، عملکرد مدیران تازه وارد باید با هوشیاری و تیزبینی مورد بازبینی قرار گیرد تا کارنامه دولت سیزدهم تحت‌الشعاع انتخابات و انتصابات مدیریتی در سطح کلان قرار نگیرد. امکانات دولتی و منابع ملی را نباید در حساس‌ترین و کاربردی‌ترین جایگاه خدمت در اختیار مدیرانی  قرار داد که برخی از آنها توانایی استفاده از فرصت‌های به وجود آمده را در راستای رشد و توسعه  کشور ندارند. ناگفته نماند که دستگاه‌ها و ارگان‌های حساس دولتی و حاکمیتی محل آزمون و خطای چنین مدیرانی نیست و بیت‌المال مسلمین باید در اختیار مدیران و مسئولانی باشد که بتوانند در شرایط حساس کشور، گره‌ای از مشکلات کشور بگشایند و تمام‌قد در کنار مردم باشند.

بر همین اساس، عزل و نصب‌های مدیران و معاونان دولتی که بیش‌ترین ارتباط را با مردم و نهادهای عمومی دارند، باید با دقت بالایی انجام گیرد. به کار گُماردن برخی مدیران نالایق و ناتوان حتی به صِرف انقلابی بودن‌شان نه‌تنها مورد تایید مردم نیست، بلکه حاکمیت و نظام نیز با آن مخالف است. چنانچه در دیدارهای رییس جمهوری با برخی از علمای عظام و مراجع قم نیز همواره بر استفاده از مدیران کاربلد، بادانش، متخصص و انقلابی که کارنامه موفقی دارند، تاکید فراوان شده است و صِرف داشتن شخصیت خوب و انسان خوب بودن، ملاک کافی برای انتخاب و انتصاب مدیران مورد پذیرش نیست.

انتخابات سلیقه‌ای و گزینش مدیرانی از یک گروه و یا جناح و حزب خاص، شرایط اقتصادی کشور را به سمت بروز مشکلات بیش‌تر و همچنین دامن زدن به برخی اختلافات سوق می‌دهد که در نهایت هم مردم و هم حاکمیت و نظام، تاوان آن را خواهند داد. در چنین شرایطی، رسانه‌های عمومی باید چشم بیدار و مغز هوشیار جامعه باشند و با رصد عملکرد مسئولان و مدیران دولتی، بدون هیچ اغماض و یا سوگیری خاصی، از حق و حقوق عامه مردم و امت اسلامی دفاع کنند. وظیفه خطیر رسانه‌ها ایجاب می‌کند که برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و منویات مقام معظم رهبری که جملگی منافع عمومی، رشد و اعتلای اقتصادی و مصالح کشور را دربر دارد، تلاش کنند و در کنار مسئولان لایق به حل مشکلات کشور کمک نمایند.

همان‌گونه که ذکر شد، عزل و نصب‌ها و تغییر و تحولات در سطح مدیران و مسئولان دولتی همواره وجود داشته اما مهم‌ترین موضوع در چرخه سیاست‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و جامعه است که باید همواره نصب‌العین دولتمردان و مسئولان قرار گیرد. متاسفانه اخیرا مشاهده شده که در برخی از دستگاه‌های دولتی افرادی به کار گُمارده شده‌اند که کارنامه موفقی نداشته و با تصمیمات نادرست خود بر وضعیت نامناسب اقتصادی کشور دامن زده‌اند.

به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و کارشناس رسانه‌ای، همچنین به نمایندگی از مردم، از جناب رییسی، رییس جمهوری محترم می‌خواهم تا در انتخاب و انتصاب مدیران دقت بیش‌تری به خرج دهند و در بخش مسئولیت‌سپاری‌ها حساسیت نشان دهند. تاکید می‌کنم که داشتنِ ایرانِ قوی نیازمند یک  تیم قوی مدیریتی و مسئولان متخصص، دلسوز، آگاه و قدرتمند است و شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کند تا رییس قوه مجریه، به این بخش از مسئولیت‌های خود توجه وافری نشان دهد.

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز