خبرگزاری کار ایران

شعار دهه فجر اعلام شد

پیشرفت و عدالت در سایه حماسه سیاسی، اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۸

عظمت و بزرگی انقلاب ما وامدار عظمت و بزرگی اوست چرا که با فجرآفرینی اینشان جاذبه اسلام محمدی دل‌های مردم جهان را به خود جلب کرد و با خلق انقلابی بی‌بدیل ضمن در هم شکستن هیبت استکبار جهانی برای مسلمانان عزت و عظمت بیافریند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر شعار دهه فجر امسال را «پیشرفت و عدالت در سایه حماسه سیاسی؛ حماسه اقتصادی» و عنوان گفت: تبدیل نمودن دهه چهارم انقلاب اسلامی به دهه پیشرفت و عدالت نیازمند توجه هماهنگی، عزم و همراهی و همت جهادی مسئولان برای خلق حماسه‌ای است که بتواند پاسخگوی تهدیدات سیاسی و اقتصادی موجود و انتظارات مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی و ایثار مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین زارع رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در آستانه فرا رسیدن دهه فجر و در اولین نشست از سلسله نشست‌های فجر انقلاب، جوهر اصل انقلاب اسلامی را عقیده و ایمان به اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: معجزه انقلاب اسلامی حاکمیت بخشیدن به دین خدا و ارائه الگوی جدید از شکل گیری قدرت سیاسی و مدیریت جامعه بر اساس اصول و ارزش‌هایی است از مبنای اسلام سرچشمه گرفته است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر امام خمینی را آیه رحمت الهی عنوان کرد و با تشریح برکت وجود امام به عنوان پرچمدار عزت، استقلال و آزادی مردم ایران خاطر نشان کرد: پرچمی که با دستان معجزه‌گر امام برافراشته شد، نه تنها مایه نجات و آزادی است و عزت و عظمت مردم ایران شد، بلکه به جهان اسلام نیز حیاتی دوباره بخشید و با زدودن رخوت و دوستی از چهره مسلمانان بیداری، ایستادگی و امید را برایشان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: عظمت و بزرگی انقلاب ما وامدار عظمت و بزرگی اوست، چرا که با فجرآفرینی اش، دل‌های مردم جهان را به خود جلب کرد و با خلق انقلابی بی‌بدیل ضمن در هم شکستن هیبت استکبار جهانی برای مسلمانان عزت و عظمت بیافریند.

زارع ادامه داد: قدرت و عزت انقلاب جمهوری اسلامی مرهون پشتوانه نیرومند مردمی است و پایداری و ایثار آنان به همراه ایمان مستحکم و استوار امام و رهبری برای استقرار شریعیت اسلامی و تحقق اسلام در زندگی مردم است.

وی خاطر نشان کرد: حضور حماسی و هوشمندانه ملت ایران در صحنه‌های مختلف نشاندهنده اتحاد و همراهی آنان در پاسداری آرمان‌های انقلاب است.

زارع در ادامه افزود: دهه فجر به عنوان خواستگاه ارزش‌های اسلامی از یک منظر دهه آگاهی و بصیرت نسبت به چگونگی مراقبت از دستگیری درست انقلاب و پاسداری از جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر دهه تجدید میثاق به عهد ملت با اسلام، انقلاب و امام و رهبری است.

وی گرامیداشت دهه فجر را برای یادآوری و حفظ ارزش‌های انقلاب دانست و سه موضوع تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمن‌شناسی و اعلام برائت از دشمنان انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف دهه فجر عنوان کرد و گفت: امیدآفرینی و ایجاد نشاط، تقویت روحیه خودباوری، آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی نسبت به آثار پر برکت انقلاب اسلامی از جمله رویکردهای است که باید در کنار اهداف مورد نظر در دهه فجر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر شعار دهه فجر امسال را «پیشرفت و عدالت در سایه حماسه سیاسی؛ حماسه اقتصادی» و عنوان ادامه داد: تبدیل نمودن دهه چهارم انقلاب اسلامی به دهه پیشرفت و عدالت نیازمند توجه هماهنگی، عزم و همراهی و همت جهادی مسئولان برای خلق حماسه‌ای است که بتواند پاسخگوی تهدیدات سیاسی و اقتصادی موجود و انتظارات مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی و ایثار مردم باشد و بنابراین این ایام می‌تواند بهترین فرصت برای ارائه تحلیل جامع و واقع‌بینانه از تحولات و رخدادهای کشور و جهان با هدف ریل‌گذاری برای دهه پیشرفت و عدالت و بررسی میزان تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور در نظر گرفته شود.

زارع تعداد کمیته‌های ستاد دهه فجر امسال را ۲۴ کمیته تخصصی در سطح مرکز، ۶۳۰ کمیته تخصصی در سطوح استانی و ۱۳۶۰۰ کمیته تخصصی در سطوح شهرستان برای فراهم‌سازی تمهیدات اجرای بیش از ۲۴ هزار برنامه در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و استانی برشمرد و اذعان داشت: برگزاری نشست‌های تبیینی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، نشست هم‌اندیشی نخبگان جوان، همایش خانوادگی کار و تولید، همایش نقش اصناف و بازاریان در تحقق حماسه اقتصادی، همایش تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و انقلاب اسلامی، تجلیل از مادران و زنان سرپرست خانوار نمونه، تجلیل از فرزندان نخبه و خودباور، تجلیل از شهدای عرصه علم و فناوری و اساتید شهید در دانشگاه‌های کشور، جشنواره ساخت هواپیمای کاغذی توسط کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی نمایشگاه‌های متعدد بخشی از برنامه‌هایی است که متناسب با نام‌گذاری سال و در جهت تقویت روحیه خوداتکایی، خودباوری، اعتماد و ا فتخار به توانمدی‌های بومی و علمی برای دهه فجر در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های امسال با رشد ۹ درصدی کمی و ارتقای کیفی برنامه‌ها همراه بوده است که سعی شده است این برنامه‌ها همسو با نام‌گذاری سال و افزایش تنوع و جذابیت باشد.

زارع تکریم و قدر‌شناسی و زنده نگه داشتن نام، یاد و اندیشه امام را باعثتداوم حکمت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر در سراسر کشور همزمان با لحظه ورود تاریخی امام در سال ۱۳۵۷ آغاز می‌گردد.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن پر برکت‌ترین ایام تاریخ ملت ایران در دستیابی به استقلال و آزادی و نقطه عطف حماسه آفرینی ملت ایران است، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن است که نمایش مقاومت و استواری مردم و اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی است که به هر میزان این مراسم با شکوه‌تر برگزار شود بیشتر موجب نا‌امیدی دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور در توجه به ایام دهه فجر ابراز داشت: نهادهای انقلابی به دستگاه‌های اجرایی باید وظیفه و نقش موثر خود در ساختن جامعه نمونه اسلامی و گسترش معارف انقلاب اسلامی و همچنین تشریح دستاوردهای و تشریح پیشرفت‌های علمی ا نقلاب و جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی را در دهه فجر به نمایش بگذارند.

در ادامه برنامه محمد حسین زارع به سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه‌های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی پاسخ گفت.

وی در پاسخ به این سوال که سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال کیست؟ و چه تعداد از خبرنگاران داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می‌دهند، گفت: بر اساس مصوبات سال‌های قبل رئیس جمهوری سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن است و درباره میزان خبرنگارانی نیز ارقام مشخص نشده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در پاسخ به این سوال که دولت یازدهم به چه میزان با ستاد مرکزی دهه فجر برای برگزاری این ایام همکاری داشته است، ابراز داشت: ما انتظارمان از نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی این است که حامی باشند و از هیچ کمکی دریغ نورزند.

وی ادامه داد: انتظار همکاری در بخش هایی معین شده اما انتظار اصلی، انتظار مردم از مسئولان است که می‌خواهند شنونده اخبار خوشحال‌کننده و خوب باشند و اگر نمی‌توانید مردم را در حل مشکلاتی که گریبان‌گیر آنهاست‌‌ رها کنیم اخبار و ناراحت‌کننده و تنش‌زا را نیز نشنوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز