خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

مرحوم عسگراولادی سعی داشت حقیقت را بگوید، هرچند به ضررش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۶۸

مرحوم عسگراولادی در عین پایبندی به اصول، اگر به حقیقتی می‌رسید، آن را با شجاعت بیان می‌کرد و نمی‌خواست مقابل خداوند شرمسار باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مرحوم عسگراولادی در عین پایبندی به اصول، اگر به حقیقتی می‌رسید، آن را با شجاعت بیان می‌کرد و نمی‌خواست مقابل خداوند شرمسار باشد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار همسر، فرزندان، بستگان و اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم عسگراولادی از حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: مرحوم حبیب الله عسگراولادی با سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب، مسلمانی خداترس، تابع منطق و مؤمن بود که فارغ از تعصبات حزبی و سیاسی، سعی داشت حقیقت را بگوید، هرچند به ضررش باشد و در یک کلام، خداترس بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب، تأکید کرد: از شروع مبارزات رسمی علیه رژیم ستم شاهی، یکی از دوستان و همراهان صدیق مبارزه، مرحوم عسگراولادی بود که ایشان و همرزمانش، هسته اولیه حزب مؤتلفه اسلامی را به عنوان تشکّلی مخلص، مؤمن و فداکار در زمان مبارزه، شکل ‌دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد شهید عراقی و تجلیل از شخصیت مبارزاتی و اخلاقی مرحوم حبیب الله عسگراولادی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بویژه خدمات ماندگار ایشان در کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ گفت: راه اندازی و ادامه مسیر موفق این کمیته، مرهون پیگیری ها و پشتکار وی است که به عنوان یادگاری جاویدان از ایشان باقی خواهد ماند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با قدردانی از شجاعت و اخلاص و انصاف مرحوم عسگراولادی در بیان صریح مواضع و دیدگاهها، گفت: وی در عین پایبندی به اصول، اگر به حقیقتی می‌رسید، آن را با شجاعت بیان می‌کرد و نمی‌خواست مقابل خداوند شرمسار باشد.

وی مرحوم عسگراولادی را الگویی مناسب برای ادامه راه حزب مؤتلفه اسلامی دانست و گفت: این مرحوم به عنوان انسانی منصف، واقع‌گرا و حق‌بین، در زمان حیات، مورد احترام همه گروههای سیاسی و انقلابی، حتّی منتقد بود و پس از مرگ نیز همه را متأثر کرد و مورد تقدیر و تکریم قرار گرفت.

در این دیدار که همسر و فرزندان ذکور و اناثمرحوم عسگراولادی نیز حضور داشتند، آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سخنان همسر این مرحوم، با عرض تسلیت و دلجویی مجدد از خانواده محترم عسگراولادی، آنان را مورد تفقد قرار داد.

در ابتدای این دیدار آقایان محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی و حاج ابوالفضل حاج حیدری، رئیس شورای مرکزی کمیته امداد امام(ره) در سخنانی جداگانه، ضمن برشمردن سجایای اخلاقی، دینی و سوابق مبارزاتی مرحوم عسگراولادی و ذکر خاطراتی از ایشان گزارشی از اهداف و برنامه‌های برگزاری مراسم بزرگداشت آن مرحوم را به اطلاع آیت الله هاشمی رفسنجانی رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز