خبرگزاری کار ایران

عارف در سفارت آفریقای جنوبی:

ماندلا در عمل نشان داد که قدرت و سیاست را ابزار می‌داند نه هدف

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۳۳

زندگی و عمر پرحادثه ماندلا استثنایی درخشان در تارک تاریخ شد. او درگذشت، اما میراثو روح او در سراسر جهان مشهود است.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه ۲۷ سال زندان به ماندلا این قدرت را داد تا بگوید بگذارید یکدیگر را ببخشیم، خاطرنشان کرد: زندگی طولانی او تلاقی اخلاق و سیاست و جوانمردی بود. او در عمل نشان داد که هستند شیرمردانی که قدرت و سیاست را ابزار می‌دانند و نه هدف.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف ظهر امروز - پنج شنبه - با حضور در سفارت آفریقای جنوبی که به منظور اعلام تسلیت درگذشت نلسون ماندلا صورت گرفت، گفت: من برای ادای احترام به یکی از بزرگ‌ترین و اخلاق مدار‌ترین سیاستمداران تاریخ که به حق می‌توان او را از مواریثمعنوی بشر دانست در سفارت آفریقای جنوبی در تهران حاضر شدم.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه ماندلا فردی بود که درسهای بزرگی برای بشریت به جا گذاشته است، اظهار داشت: اگرچه امروز ماندلا از میان ما رفته است اما گرمی حضورش همچنان با هر انسانی عجین است. او چون کینه‌ای در دل نداشت و بشر دوست بود مردی جاودانه شد و این‌‌ همان رمزی است که به ماندگاری و محبوبیت بزرگان تاریخ می‌انجامد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه ۲۷ سال زندان به ماندلا این قدرت را داد تا بگوید بگذارید یکدیگر را ببخشیم، خاطرنشان کرد: زندگی طولانی او تلاقی اخلاق و سیاست و جوانمردی بود. او در عمل نشان داد که هستند شیرمردانی که قدرت و سیاست را ابزار می‌دانند و نه هدف.

عارف در پایان تصریح کرد: زندگی و عمر پرحادثه ماندلا استثنایی درخشان در تارک تاریخ شد. او درگذشت، اما میراثو روح او در سراسر جهان مشهود است.

سفیر آفریقای جنوبی پس از صحبت‌های محمدرضا عارف از حضور او در سفارت آفریقای جنوبی تشکر کرد و پس از آن محمدرضا عارف یادبودی را به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا در سفارت آفریقای جنوبی به نگارش درآورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز