خبرگزاری کار ایران

جواد امام در گفت‌وگو با ایلنا:

چهره آقای خاتمی با هزاران فایل صوتی هم مخدوش نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۳۱۹

رئیس بنیاد باران درباره ارتباط فایل صوتی منتسب به سیدمحمد خاتمی گفت: اگر در جایی افرادی می‌خواهند آقای خاتمی را در تقابل با حکومت قرار دهند، باید بتواند از خودش دفاع، نظرات و نقدهای خودش را بیان کند. چهره آقای خاتمی با هزاران فایل صوتی هم مخدوش نخواهد شد

جواد امام رئیس بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فایل صوتی منتسب به رئیس دولت اصلاحات که در جریان حوادث پس از انتخابات شعارهایی علیه امامان معصوم دادند و لفظ غلط کردند را برای آنان به کار برد یا مواضع او درباره جمهوری اسلامی که صراحتا آن را بیان کرده است، گفت: این یک صوت است. باید صحت و سقم آن را خود گوینده تأیید یا رد کند. صوت کاملی هم نبوده، ابتدا و انتهای آن نیز مشخص نیست. آقای خاتمی در هیچ‌جایی به کسانی که اعتراض کردند نگفته «غلط کردند!» گفته اگر عده‌ای به اسم اصلاحات آمدند و در جریانات اعتراضات به ائمه اطهار(ع) توهین کردند‌، «غلط کردند» و خیلی روشن و واضح است. ما به کسی که به ائمه اطهار(ع) توهین کرده باشد، می‌گوییم: «غلط کرده، محکوم کرده و تأیید نمی‌کنیم». ولی اعتراض و انتقاد حق طبیعی مردم است.

وی افزود: اگر در کشوری که برای آزادی انقلاب کرده و یکی از ارکان اصلی این انقلاب، آزادی بوده، کسی بخواهد صحت و سقم آن فایل و نظر آقای خاتمی را جویا شود باید فرصتی فراهم شود تا شخصیتی مثل آقای خاتمی که سابقه‌ خود، عقبه خانوادگی‌ و شخصیت پدرش و همه چیز او برای جامعه روشن است، تریبون آزادانه را داشته و اظهارنظر کند. اگر در جایی افرادی می‌خواهند آقای خاتمی را در تقابل با حکومت قرار دهند، باید بتواند از خودش دفاع، نظرات و نقدهای خودش را بیان کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: آنچه مسلم است، آقای خاتمی همیشه از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کرده و از وضع موجود انتقاد داشته و این انتقاد را به کرات بیان و مرزبندی خود را با جریان معاند و برانداز هم به روشنی مشخص کرده است، این موضوع پنهان و پوشیده‌ای نیست. شخصیت آقای خاتمی به گونه‌ای است که با هزار مورد از این رفتارها چهره او مخدوش نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا جزئیاتی درباره فایل صوتی منتسب به آقای خاتمی دارد، گفت: باید کسانی که آن صحبت‌ها را داشتند و این نوار را ضبط کردند پاسخگو باشند. بنده در آن جلسات حضور نداشتم و ضبط و انتشار آن هم توسط ما نبوده است. باید متهمانی  که نسبت به این فایل نیتی داشتند ابعاد آن را مشخص کنند. ضمن اینکه این موضوع جدیدی هم نیست.

جواد امام همچنین با اشاره به موضوع فایل صوتی فرماندهان سپاه که در قسمتی از آن به موضوع شهرداری تهران اشاره شده است، گفت: از زمانی که دکتر نجفی در شهرداری تهران حاضر شده، این چالش پیش روی جریان اصلاحات، شهرداری و افرادی که از آن‌ها اسم برده شد وجود داشت اما ابعاد آن هیچ وقت روشن نبود. ما خوشحال می‌شویم این افراد از اتهامات مبری شوند.

وی درباره جلوگیری از تکرار این موضوع گفت: باید دادگاهی به صورت رسمی و علنی تشکیل شود. همان‌طور که ما شاهد دادگاه آقای کرباسچی بودیم و نهایتاً او را برای ۲۰ میلیون تومان محکوم کردند، همه افراد در برابر قانون مساوی هستند و قانون باید برای آنها اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز