خبرگزاری کار ایران

طباطبایی در گفت وگو با ایلنا:

ورود برخی مداحان به مباحثسیاسی ناشی از هیجانات غلط است

کد خبر : ۱۱۹۱۵۵

اینها باید براساس دیانتشان و برداشت های دینی خود دیگر چنین کارهایی انجام ندهند و وارد چنین مسائلی نشوند.

حجت السلام سید مهدی طباطبایی استاد اخلاق، ورود برخی مداحان به مباحثسیاسی در ایام عزاداری سالار شهیدان آن را ناشی از هیجانات غلط دانست و گفت: امیدواریم به برکت امام حسین دست از این کار بردارند.

حجت السلام سید مهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی با اشاره به دخالت و اعلام موضع در خصوص مباحثسیاسی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) گفت: استفاده مداحان اهل بیت از تریبون ها باید صرف مسائل دینی باشد و همه افراد باید بدانند که ظرفیتشان بالا برود و فهمشان بیشتر شود که اگر چنین باشد وارد حرفهای نامناسب نخواهد شد.

وی افزود: آنان که چنین سخنانی می گویند ناشی از هیجانات غلط و به دلیل کثرت جمعیت است که خود را باخته و کلمات ناهنجاری را به زبان می آورند و امیدواریم به برکت امام حسین دست از این کار بردارند.

حجت الاسلام طباطبایی در پاسخ به اینکه آیا برخورد قانونی با چنین مداحانی لازم است، بیان کرد: این مسئله ای نیست که بگوییم قوه قضاییه واردشود اگر احساسات عموم اجتماع باشد مدعی العموم باید وارد شوند و این مسئله طوری نیست که چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: اینها باید براساس دیانتشان و برداشت های دینی خود دیگر چنین کارهایی انجام ندهند و وارد چنین مسائلی نشوند.

این استاد اخلاق خطاب مداحان اهل بیت تاکید کرد: این نکته را توجه کنید که آنچه که دلیل شرعی دارد که عبارت است از: " علم یقین به خلاف " اگر باشد و یقین داشته باشد اشکالی ندارد ولی اگر چنین یقینی نباشد گفتنش حرام است و در نوکری امام حسین هر کس کلمه حرام به کار ببرد از ارزش می افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز