خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور با اشاره به فشار مجلس برای انتخاب معاونان وزرا:

شائبه تداخل قوا، اصل پاسخگویی وزرا را زیر سوال می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۶

وظیفه نماینگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای دادن رای اعتماد به این وزرا است و دخالت در انتخاب تیم همکاران این وزارتخانه‌ها به منزله دخالت در قوه مجریه محسوب خواهد شد.

دبیر کل حزب اراده ملت درخصوص محدودیت‌های ایجاد شده از سوی مجلس برای انتخاب تیم همکاران وزرا گفت: در صورت دخالت مجلس در امر اجرایی دولت شائبه تداخل قوا پیش خواهد آمد و این مسئله اصل مسئولیت پذیری و پاسخگویی را زیر سوال می‌برد.

احمد حکیمی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص در تنگنا قرار دادن وزرای دولت در جهت انتصابات روسا و همکاران حوزه وزارتی آنها گفت: بر اساس اصل تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران، قوای مقننه، مجریه و قضایه مستقل از یکدیگرند و حق دخالت در امور یکدیگر را ندارند.

وی در توضیح این مطلب افزود: وظیفه نماینگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای دادن رای اعتماد به این وزرا است و دخالت در انتخاب تیم همکاران این وزارتخانه‌ها به منزله دخالت در قوه مجریه محسوب خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون استخدام کشوری همه قوانین ومقررات، وظایف و مسئولیت‌ها مشخص شده که تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند و لذا مجلس نیز به نوبه خود به وظیفه قانونی خود در این حوزه عمل کرده است اما در صورت دخالت در امور اجرایی دولت درخصوص انتخاب تیم همکاران خود، شائبه تداخل قوا پیش خواهد آمد و این مسئله اصل مسئولیت پذیری و پاسخگویی را زیر سوال می‌برد.

وی با بیان اینکه هر وزیری بر اساس برنامه ریزی‌های خود دارای یک تیم مشخص است، گفت: در صورتی که مجلس، وزرا را در زمینه تعیین تیم همراه خود تحت فشار قرار دهد وزرا قادر به دفاع از عملکرد خود نخواهند بود و در صورتی که نتوانند به وظایف خود به درستی عمل کنند ازاین موضوع به عنوان یک توجیه بهره خواهند برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز