خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی شاهرودی:

ضرر‌های ناشی از فرصت سوزی در کشور غیر قابل جبران است

کد خبر : ۱۱۰۷۷۱

هدف از بازرسی‌ها، جلوگیری از ضرر و زیان به دولت، نهادهای دولتی و عمومی و حتی بخش خصوصی است.

آیت‌الله‌هاشمی شاهرودی گفت: نهادهای نظارتی باید خود را به سیستم‌های نوین بازرسی مجهز کنند تا کمترین هزینه را برای کشور در برداشته باشد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله‌ " هاشمی شاهرودی " در دیدار با " فرزاد نیا " بازرس کل استان قم ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای مجموعه سازمان بازرسی، کارهای انجام شده در حوزه نظارت و بازرسی را خوب ارزیابی کرد و آن را جزء وظیفه ذاتی سازمان بازرسی دانست.

وی دقت نظرها و نظارت‌ها را لازم دانست و با توجه به وظایف ذاتی سازمان بازرسی کل کشور، بهره‌گیری از سیستم‌های نوین بازرسی را که امروزه در دنیا معمول است ضروری برشمرد.

آیت‌الله‌هاشمی شاهرودی با تصریح این نکته که هدف از بازرسی‌ها، جلوگیری از ضرر و زیان به دولت، نهادهای دولتی و عمومی و حتی بخش خصوصی است افزود: از امروز سایر نهادهای نظارتی هم باید خود را به سیستم‌های نوین بازرسی مجهز کنند تا کمترین هزینه را برای کشور در برداشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش، موضوعات بازرسی را نیز مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: اگر چه رسیدگی به تخلفات دستگاه‌ها وظیفه مهم سازمان بازرسی است اما عدم توجه ادارات و سازمان‌ها به وظایف خود و فرصت سوزی‌هایی که در کشور انجام می‌شود هم باید مد نظر این سازمان قرار گیرد.

وی ضررهای ناشی از فرصت سوزی‌ها را در کشور بسیار کلان و غیر قابل جبران برشمرد و گفت: توجه به این مسائل موجب جلوگیری از ایجاد وقوع جرم در دستگاه‌ها خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری با ذخایر خدادادی فراوان است که باید با مدیریت صحیح، زمینه بهره‌مندی از آنان فراهم شود بنابراین استفاده کردن از همین امکانات بالقوه و بالفعل هم باید مورد توجه سازمان بازرسی قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به این مسائل را موجب جلب توجه مدیران و نشان دادن راه درست به آنان توصیف کردکه منافع زیادی برای کشور و ملت خواهد داشت.

فرزادنیا بازرس کل استان قم نیز در این گفت: اداره کل بازرسی با تمام توان در جهت اجرای صحیح و درست برنامه‌ها و جلوگیری از هر گونه تضییع حقوق بیت‌المال نظارت می‌نماید و در این راستا هیچ گاه در صدد توقف پروژه یا کاری نبوده، بلکه کمک مؤثری برای مدیران در جهت اجرای پروژه‌ها بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز