خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین؛

جنگ با عراق را برای رسیدن به اهداف سیاسی ایران ادامه دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۰۱

هدف‌ اساسی‌مان در جنگ با عراق دفع تجاوز و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و اثبات حقانیت نظام اسلامی و ایرانی بود که به تمام این اهداف رسیده‌ایم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: حفظ بقای ملی، مصالح ملی، سرزمین ملی و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های هر کشور هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر دولت و ملتی است در حالی که وقوع جنگ‌ها تهدیدکننده این اهداف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: هدف نهایی دولت‌ها از جنگ تحمیل اراده خودشان و تضعیف دولت دیگر است که این همان بلایی است که در زمان جنگ می‌خواستند بر سر ما بیاورند. ۵۰۰ هزار شهید، آزاده و آواره که از جنگ تحمیلی برجای ماند و تضعیف قدرت اقتصادی ایران که در ۸ سال جنگ ما را از پیشرفت بازداشت، نمونه‌هایی از آثار مخرب جنگ برای کشور ماست.

صفوی افزود: زمانی که عراق جنگ با ایران را آغاز کرد، ۳۵ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتند و ۵۷ درصد درآمد ناخالص خود را هزینه جنگ با ایران کردند و در کل در طول ۹۵ ماه جنگ با ایران ۶۵ میلیارد دلار از داخل هزینه کردند و حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیارد دلار از کمک‌های کویت و عربستان برای خرید تجهیزات استفاده کردند.

مشاور عالی رهبری در نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: هدف‌ اساسی‌مان در جنگ با عراق دفع تجاوز و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و اثبات حقانیت نظام اسلامی و ایرانی بود که به تمام این اهداف رسیده‌ایم.

سردار صفوی با مطرح کردن سه سوال مبنی بر اینکه آیا جنگ قابل پیش‌بینی بود؟ آیا می‌توانست در سال ۶۷ به اتمام برسد و آیا ایران به اهداف اساسی خودش رسیده است؟ گفت: بنده با سابقه‌ای که از زمان انقلاب تا به حال دارم، می‌گویم بله این جنگ قابل پیش‌بینی بود و اگر مسوولان سیاست خارجی‌مان موضع‌گیری آشکار آمریکا و شوروی و کشورهای منطقه به خصوص عراق را دنبال می‌کردند می‌توانستند پیش‌بینی کنند که جنگی در راه است.

وی با اشاره به سوال دوم خود، اظهار کرد: از نظر بنده این جنگ بعد از پیروزی‌های شلمچه و فاو زمانی که ایران در اوج قدرت قرار داشت می‌توانست تمام شود. اما ما جنگ را ادامه دادیم تا به اهداف سیاسی ایران برسیم. ما دشمن را در کشور خودش تنبیه کردیم و یک مکتب جدید به عنوان مقاومت در منطقه شکل دادیم که آثارش را امروزه در جهاد اسلامی فلسطین، حماس، سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌توانیم ببینیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز