خبرگزاری کار ایران

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

اقلیت منفعت‌طلب توان تحمیل نظرات خود به رییس‌جمهور را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۹۸

برخی افراطیون به دلیل تفکرات نادرست سیاسی و برخی نیز برای ادامه حیات سیاسی خود ساز مخالفت با سیاست‌های اعتدال را سر می‌دهند / صاحبان ثروت‌های بادآورده از قبل تحریم‌ها در این چند سال، حل مشکلات کشور را به نفع خود نمی‌بینند لذا همصدا با صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه عرصه را بر رییس‌جمهور تنگ می‌کنند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مخالفان روحانی را به دوگروه افراطی و منفعت طلبان از تحریم‌ها تقسیم کرد و گفت: برخی افراطیون به دلیل تفکرات نادرست سیاسی و برخی نیز برای ادامه حیات سیاسی خود ساز مخالفت با سیاست‌های اعتدال را سر می‌دهند و از سویی دیگر صاحبان ثروت‌های بادآورده از قبل تحریم‌ها در این چند سال، حل مشکلات کشور را به نفع خود نمی‌بینند لذا همصدا با صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه عرصه را بر رییس‌جمهور تنگ می‌کنند.

ژاله فرامرزیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص ارزیابی خود از سفر روحانی به نیویورک عنوان کرد: آقای روحانی با توجه به فضای موجود در داخل ایران و دیدگاه‌های افراطی که هنوز صدای آن شنیده می‌شود معتقد است رویه‌ای که در دیپلماسی پیش می‌گیرد باید آرام و معتدل باشد بنابراین برای شروع این حرکت چنین سفری بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه " نرمش قهرمانانه " مورد نظر رهبری در عملکرد هیات اعزامی به نیویورک کاملا مشهود بود، عنوان کرد: اتفاقاتی که قبل و بعد از انتخابات رخ داد و رأی معنادار مردم به روحانی بیانگر این بود که آنچه در سیاست خارجی دولت قبل رخ داده است مورد رضایت مردم نیست و بازخورد آن نیز مشکلاتی است که امروز گریبانگیر مردم است.

فرامرزیان همچنین یادآور شد: اعلام رویکردهای استقلال طلبانه مردم و عدم وابستگی به هر دولت خارجی یک اصل برای جمهوری اسلامی است. در برقراری هر نوع رابطه‌ای مهم این است که استقلال ملت ایران حفظ شود. شاید اگر تعامل منطقی با دیگر کشور‌ها شکل بگیرد این امر موجب شود تا مردم دیگر هزینه ارتباط با چین و روسیه را نپردازند و این برای نظام اقتدار زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همواره مصائب و مشکلات و عواقب تصمیمات دولت‌ها گریبانگیر ملت‌ها می‌شود بنابراین دولت‌ها باید دقت کنند تصمیماتی نگیرند که هزینه‌های جبران ناپذیری را به ملت‌ها تحمیل کند. این بزرگ‌ترین حقی است که به گردن دولت‌ها قرار دارد.

فرامرزیان با تأکید براینکه جسور بودن یک فرد در عرصه سیاست خارجی هیچ منفعتی ندارد، تصریح کرد: مهم این است که ملت‌ها و دولت مردان مورد احترام متقابل باشند. بنابراین با توجه به صحبت‌های اثباتی آقای روحانی که در آن نشانی از اظهارات سلبی گذشته دیده نمی‌شد به نظر می‌رسد وی توانست گام اول را به خوبی بردارد و اهمیت رویکرد صلح جویانه مردم ایران را بعنوان یک فرهنگ به خوبی تبیین کند. امیدوارم در گام‌های بعدی نیز تعصب بی‌مورد در خصوص تقابل الزام آور با آمریکا برداشته شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه عنوان کرد: همانطور که ما معتقدیم باید گزینه جنگ از روی میز دولتمردان دیگر کشور‌ها برداشته شود ما نیز باید ستیزه جویی را از روی میز مذاکرات خود برداریم بنابراین در صورتی که شرایط برابر شد اگر کسی حقوق ملت ایران را تضعیف کرد همه معتقدیم که هر دولتی باید مقابل آن ایستادگی کند.

فرامرزیان ادبیات روحانی را هم‌وزن ادبیات اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل ارزیابی کرد و گفت: موازنه خوبی در سخنرانی دو رئیس جمهور در مجمع عمومی رعایت شد. حضور وزرای خارجه کشورهای ۱ + ۵ در نشست روز پنج شنبه نشان می‌دهد که ایران در موقعیت بهتری قرار دارد و این رخداد ارزشمندی برای ما محسوب می‌شود. من معتقدم فواصل ایجاد شده بین ایران و آمریکا در عین رعایت حقوق دو ملت باید با نگاه مثبت و صلح جویانه برداشته شود. در این صورت خروجی مذاکرات نیز مثبت خواهد بود.

وی افزود: من معتقدم سخنرانی روحانی و رویکرد وی باعثشد پس از سال‌ها کشور‌ها سالن اجلاس سازمان ملل را به خاطر بی‌احترامی که به نام کشورشان می‌شد ترک نکنند و همین دستاورد بزرگی برای ما بود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به رویکردهای افراطی در عرصه سیاست خارجی یادآور شد: این رویکرد‌ها را نمی‌توان در قالب یک گروه قرار داد. بعضی از این افراد منفعت طلبانه از تحریم‌های صورت گرفته سود زیادی کسب کرده‌اند اما بخش دیگری از افراطیون تفکرات نادرست سیاسی دارند که به نظر می‌رسد با حرکتی که آقای روحانی امروز آغاز کرده و در صورتی که این حرکت استمرار داشته باشد این عده نیز تعدادشان بسیار کاهش خواهد یافت. در این صورت اقلیت منفعت طلب هرچه تلاش کنند نمی‌توانند نظرات خود را به اکثریت و رییس‌جمهور تحمیل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز