خبرگزاری کار ایران

سردار سرلشکر سید حسن فیرزآبادی:

دانشجویان باید درک درست از تهدیدات و تحولات منطقه داشته باشند

کد خبر : ۱۰۷۰۱۹

باید دانش آموزی را تربیت کنیم که دشمنان خود را بشناسد و روحیه حماسی داشته باشد / جلوگیری از جنگ وظیفه دستگاه‌هایی مثل وزارت خارجه و اطلاعات است که باید در مرحله اول مانع از جنگ شوند. نیروهای مسلح برای روزی آماده هستند که تدابیر دولت نتواند مانع جنگ شود و بازدارندگی لازم در سیاست‌های دولت وجود نداشته است.

رئیس کل نیروهای مسلح گفت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه باید سرباز و سرسپرده رهبر انقلاب باشند و فرمایشات ایشان را رصد کنند و این نباشد که رهبر معظم فرمایشی بفرماید ولی شما پیرو نفس خود و دنباله روی غربیان باشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشکر سید حسن فیرزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: همزمانی هفته گشایش دانشگاه‌ها و هفته دفاع مقدس فرصتی است که همه ما را به مسیری نورانی هدایت کند.

وی افزود: اولین درس هفته دفاع مقدس این است که از دشمن غفلت نکنیم. زمانی دشمن به ایران حمله کرد که ملت ایران انقلاب کرده بود و جوانان مشغول خدمت به محرومین و نیروهای مسلح در حال بازسازی خود بودند. دراین زمان دشمن فرصتی مناسب برای خود پیدا کرده بود و می‌پنداشت که نیروهای دفاع معادل و هم وزن با نیروهای مهاجم نیستند.

وی با حماسه دانستن جنگ تحمیلی گفت: زمانی جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد که همه ملت ایران وارد جنگ با دشمن تا دندان مسلح شده بودند. مردم ایران با دست خالی وارد جنگ نابرابر شدند و حماسه‌ای آفریدند که حقیقتاً هر روز این دفاع مقدس سرشار از حماسه‌های اخلاقی، انسان سازی و ایثار بود. این حماسه نیاز داشت به هفته‌ای برای تجلیل از آنهایی که این حماسه را به وجود آوردند. از امام گرفته تا شهدا و رزمندگان و ایثارگران ۸ سال که جان و مال خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

فیروزآبادی اذعان داشت: همه ما به خاطر غفلت‌ها و اهمال‌هایی که پس از دوران دفاع مقدس برای رسیدگی به رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا و جانبازان انجام دادیم باید استغفار کنیم.

رئیس ستاد فرماندهی کل قوا افزود: این دفاع مقدس بود که جمهوری اسلامی را ایمن و تضمین کرد و امام راحل(ره) را الگویی برای خیزش‌ها و انقلاب‌های جهانی قرار داد که جای شکر دارد و تداوم این راه ضروری است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که گفته بودند: «علم است که یک کشور را به اقتدار می‌رساند»، اظهار داشت: تولید علم و جهاد، با استقبال از‌‌ همان جبهه‌های جنگ که در کرمانشاه، لرستان و خوزستان و کردستان بود، امروز به سنگرهای علمی و پژوهشی در دانشگاه تبدیل شده است.

فیروزآبادی خطاب به دانشجویان جدیدالورود به این دانشگاه گفت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه باید سرباز و سرسپرده رهبر انقلاب باشند و فرمایشات ایشان را رصد کنند و این نباشد که رهبر معظم فرمایشی بفرماید ولی شما پیرو نفس خود و دنباله روی غربیان باشید.

وی افزود: افتخار مکتب تشیع در مقابل مکاتب ورشکسته جهان این است که به محور ولایت فقیه متکی می‌باشد و همه چیز را بر مبنای وحی که‌‌ همان عقل الهی است دریافت می‌کند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: شما دانشجویان باید همه تلاش خود را بر پژوهش‌های راهبردی متمرکز کنید. اگر اینجا امده‌اید به فکر کار دیگری نباشید و همانند کسی که به سفر حج می‌رود دیگر پشت سر خود را نگاه نکنید و با حضور متمرکز فکر و قلب خود را در این دانشگاه قرار دهید.

وی افزود: زمانی که در اینجا تحصیل می‌کنید صلاحیت‌های انقلابی و دانش راهبردی را دریافت می‌کنید که پس از پایان تحصیلات برای پیشرفت کشور و ملت ایران باید همه تلاش خود را صرف کنیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین و تمدن ساز نیاز جامعه امروز ما است گفت: اولین نیاز کشور کارآفرینی است و همه دانشگاه‌ها باید روی کارآفرینی جهت بگیرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: کارآفرین بودن دانشگاه به این دلیل است که امروز نیاز اول کشور ما کارآفرینی است و اگر کار ایجاد شود مسائلی نظیر ازدواج و خرید مسکن نیز صورت می‌گیرد و در واقع محوری‌ترین نیاز کشور موضوع کارآفرینی است.

وی با تاکید بر تمدن‌سازی دانشگاه اضافه کرد: دلیل لزوم این مسئله این است که انقلاب اسلامی خود تمدن‌ساز است و هدف آرمان‌های انقلاب ایجاد تمدن اسلامی بر مبنای تفکر علوی در مکتب ناب محمدی بوده است.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای داخلی و خارجی اطراف کشور، تصریح کرد: ما با تهدیدهای پیرامونی خارجی همچنین با فتنه‌های داخلی روبرو بودیم که با بصیرت راه برون‌رفت آن را پیدا کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: ‌ از طرفی با بحران‌سازی در پیرامون کشور و تشدید تحریم و از طرف دیگر با تلاش فرماندهان مجاهد در سنگرهای ضدتحریم روبرو هستیم.

وی مدیریت در عرصه‌های مختلف اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی را بینش راهبردی تهدیدشناس عنوان کرد و افزود: کسانیکه مدل‌های ترجمه‌ای همراهی با غرب را راهبرد اصلی خود در دوران دوم خرداد قرار دادند با سرافکندگی به اشتباه خود اعتراف کردند.

وی با ضروری دانستن شناخت تهدیدات افزود: با توجه به فرمایشات رهبری که مدیران اقتصاد مقاومتی باید تهدیدات را ببینند و مدیریت راهبردی باید شرایط و محیط پیرامونی و داخلی را ببیند لازم است که دانشجویان و اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی درک درست از تهدیدات و تحولات منطقه و جهان داشته باشند.

فیروزآبادی با توصیه به مسئولان و مربیان آموزشی کشور گفت: باید دانش آموزی را تربیت کنیم که دشمنان خود را بشناسد و روحیه حماسی داشته باشد و‌‌ همان طور که برای مبارزه با دشمن روحیه حماسی را دارا باشد برای ساختن و پیشرفت کشور نیز چنین روحیه‌ای را حفظ کند.

رئیس ستاد فرماندهی کل قوا وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دولت دانست و گفت: جلوگیری از جنگ وظیفه دستگاه‌هایی مثل وزارت خارجه و اطلاعات است که باید در مرحله اول مانع از جنگ شوند. نیروهای مسلح برای روزی آماده هستند که تدابیر دولت نتواند مانع جنگ شود و بازدارندگی لازم در سیاست‌های دولت وجود نداشته است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: استفاده از علوم درونزا و بومی تنها راه پیشرفت است. هر چند که استفاده از منابع ملی در همه جهان از سفارشات پیامبر است اما علوم سایر کشور‌ها را برای استفاده باید درونزا و بومی کرد.

وی گفت: همه مردم دنیا تشنه مدیریت راهبردی مدیران ایرانی هستند و باید این مهم در اصول مدیریتی داخلی لحاظ شود.

وی در خصوص اتفاقات سوریه گفت: امریکا می‌خواهد سرعت تحولات منطقه را بیفزاید و با افزایش هرج و مرج در منطقه و در حاکمان منطقه ایجاد وحشت کند و عقلانیت این حاکمان را مختل کند.

وی افزود: امریکا با منطقه ما بسیار کار دارد و می‌خواهد خیلی چیز‌ها را در کنترل خود بگیرد. حمله نظامی به سوریه یک علامت و شروع بازی آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: روسیه دارای نگاه راهبردی می‌باشد و به همین خاطر است که در برابر امریکا و متحدانش مقابله می‌کند و اصرار دارد این حمله نظامی نباید اتفاق بیفتد.

رئیس فرماندهی کل قوا ابراز داشت: ایالات متحده علاوه بر جنگ نظامی، جنگ روانی را نیز در دستور کار قرار دارد. برای نمونه مسئولان مختلف این کشور یک گفتمان واحد ندارند واین یکی از تاکتیک‌های آن‌ها است.

وی افزود: اگر امریکا قصد انجام حمله محدود دارد به خاطر هزینه‌های آن است نه به دلیل اینکه یک عمل انسانی انجام دهد و شما دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه عالی دفاع ملی باید بدانید حاکمیت بشار اسد در سوریه یک نیروی راهبردی در برابر امریکا محسوب می‌شود.

وی افزود: سوریه افتخار دارد که در جبهه مقاومت حضور دارد و در کنار صد‌ها جبهه دیگر یکی از نیروهای مقابله با استکبار محسوب می‌شود.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان گفت: تحلیلگران سیاسی حمله نظامی امریکا را به سوریه حتمی می‌دانستند اما با دید راهبردی همه جهات را باید رصد کرد و دیدیم که راه‌هایی هم برای ممانعت از جنگ وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز