خبرگزاری کار ایران

در دیدار سنایی و دانکورت مطرح شد:

توسعه مناسبات کشاورزی و دامی بین ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۵۳

در ماه گذشته مجوز صادرات محصولات آبزی ایران به روسیه برای ۱۹ شرکت ایرانی اخذ شد و این شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت، اقدام به صادرات انواع فرآورده‌های آبزی به روسیه کنند.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه در دیدار با رئیس سرویس نظارت بر بهداشت گیاهی و دامی این کشور بر توسعه مناسبات کشاورزی و دامی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا٬ «مهدی سنایی» ‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه صبح امروز با «دانکورت» رئیس سرویس نظارت بر بهداشت گیاهی و دامی فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دانکورت با اشاره به تحریم‌های اعمالی علیه فدراسیون روسیه، آن را فرصتی برای خروج از رویه‌های سنتی تجاری و تغییر مسیر تجاری روسیه به سمت شرق و از جمله جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر توسعه مناسبات کشاورزی و دامی با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار طرفین ضمن اشاره به امضای پروتکل قرنطینه دامی، به ضرورت امضای پروتکل قرنطینه گیاهی اشاره و مقرر ش در آینده نزدیک به امضای مقامات ذیصلاح دو کشور برسد.

همچنین مقرر شد هیاتی از سرویس نظارت بر بهداشت گیاهی و دامی روسیه جهت بررسی فنی شرکت‌های معتبر ایرانی علاقمند به صادرات محصولات لبنی و طیور تا پیش از ماه مارس به تهران سفر تا مقدمه صدور مجوز صادرات محصولات مذکور از ایران به روسیه فراهم شود.

لازم به ذکر است؛ در ماه گذشته مجوز صادرات محصولات آبزی جمهوری اسلامی ایران به روسیه برای ۱۹ شرکت ایرانی اخذ و این شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت، اقدام به صادرات انواع ماهی، میگو و سایر محصولات و فرآورده‌های آبزی به روسیه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز