خبرگزاری کار ایران

در پی فشار جمهوری خواهان و افزایش لابی اسرائیل؛

محسن رضایی: سرنوشت مذاکرات هسته‌ای مبهم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۰۱

دولت آمریکا در مذاکرات پیش روی ایران و ۵ + ۱ در مسقط به دنبال این است سنگی که درون چاه انداخته، بیرون بیاورد. چون دموکرات‌ها، تحریم‌ها را بر ایران وضع کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه سرنوشت مذاکرات هسته‌ای به دلیل فشار جمهوری خواهان در کنگره و افزایش لابی اسرائیل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: دولت آمریکا در مذاکرات پیش روی ایران و ۵ + ۱ در مسقط به دنبال این است سنگی که درون چاه انداخته، بیرون بیاورد. چون دموکرات‌ها، تحریم‌ها را بر ایران وضع کرده‌اند.

محسن رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یزد، درباره علت افزایش فشارها بر دولت امریکا در روند این مذاکرات افزود: فشارهای اسرائیل و عربستان موجب شد تا لابی قوی در آمریکا شکل بگیرد و بر اراده آقای اوباما تاثیرگذار شود. پس از آن جمهوری خواهان وارد شدند و مشکل اوباما زیاد‌تر شد.

او تصریح کرد: اوباما نشان داده رئیس جمهور قاطعی نیست و در دوره دوم ریاست جمهوری ضعف‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی از خود نشان داده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره تاثیر گذاری تحریم‌ها در گذشته بر اقتصاد ایران یاد آور شد: در حال حاضر اثرگذاری تحریم‌ها کماکان بر روند صادرات و واردات وجود دارد اما انتظارات بدبینانه القایی ناشی از وضع تحریم‌ها از بین رفته است.

به گفته رضایی، نبود انتظارات تورمی از سوی مردم، موجب تحرک اقتصاد و رشد مثبت شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز