خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در گفتگو با یورونیوز:

ایران هدف تروریسم سیاسی و رسانه ای است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۶۷

ایران هدف قرار گرفته و قربانی نوع جدیدی از تروریسم است که من اسم آن را تروریسم سیاسی و رسانه ای می گذارم

' محمدجواد لاریجانی ' دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت که ایران هدف نوع جدیدی از تروریسم قرار گرفته است که می توان آن را تروریسم سیاسی و رسانه ای خواند.

به گزارش ایلنا؛ لاریجانی که در ژنو سوییس به سر می برد، در مصاحبه جیمز فرینی خبرنگار شبکه یورونیوز با وی، در پاسخ به پرسشی در خصوص اتهامات مطرح شده علیه ایران که به حقوق بشر و آزادی های مدنی مربوط می شود، گفت: به نظر من، ایران هدف قرار گرفته و قربانی نوع جدیدی از تروریسم است که من اسم آن را تروریسم سیاسی و رسانه ای می گذارم. '

به گزارش یورونیوز، لاریجانی افزود: در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اگر به کشورهایی که در مورد ایران صحبت می کنند، نگاهی کنید می بینید که بیش از یکصد کشور درباره ایران نظر داده اند. حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ایران را مورد انتقاد قرار داده اند، اما بیشتر از ۷۰ کشور از ایران جانبداری کرده اند، برای ما، جهان فقط ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه نیست، ما کل جهان را در نظر می گیریم.

وی گفت: این کشورها سرو صدای زیادی به راه انداخته و پرچم رهبری حقوق بشر را در دست گرفته اند اما سابقه ایالات متحده آمریکا در این زمینه بسیار اسفناک است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از مصاحبه تصریح کرد که انتقادها علیه ایران اساسا سیاسی است.

وی افزود: دولت هایی که از ما انتقاد می کنند، انتقاداتشان اساسا سیاسی است، این انتقادها از نظر سیاسی دستکاری شده و در قالب آنچه سازمان های غیردولتی نامیده می شوند. درآمده اند. مسئله این است که چشم اندازهای ما متفاوت است، تجربه و هدف ما در ۳۵ سال اخیر ایجاد یک ساختار سیاسی و مدنی بوده است، سیاستی که شما آن را در زبان انگلیسی «مبتنی بر عقلانیت اسلامی» می نامید، سیاستی که دموکراتیک است اما لیبرال و سکولار نیست.

لاریجانی درباره صدور احکام اعدام در ایران گفت که بیش از ۸۰ درصد این احکام بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر است.

یورونیوز در بخش دیگری از این مصاحبه به مذاکرات هسته ای ایران پرداخت و نظر لاریجانی را درباره احتمال نیل به توافق هسته ای تا سوم آذرماه جویا شد.

لاریجانی گفت: من خوشبین هستم زیرا می دانم غرب در حال رسیدن به این نتیجه است که باید ایران را به عنوان یکی از تواناترین کشورها در زمینه فناوری هسته ای در نظر بگیرد و اینکه ایران به تعهداتش پایبند است، اگر آنها به این دو موضوع اذعان کنند، فکر می کنم که به توافق خواهیم رسید، البته متناسب با این دو موضوع.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه همچنین درباره ادعای برخی سیاستمداران در آمریکا و صهیونیست ها مبنی بر تلاش کشورمان برای ساخت سلاح اتمی گفت: این سیاستمداران مشکل ذهنی دارند. جهان در جهتی که آنها دوست دارند حرکت نمی کند.

وی افزود: ما کشوری بسیار قوی در جهان هستیم و آنها نمی توانند این واقعیت را به شیوه ای که می خواهند تغییر دهند، اکنون زمان مناسب برای کشورهایی است که مدعی رهبری جهان هستند تا خود را به اندیشه هایی مجهز کنند که با آن بتوان جهان را رهبری کرد. با این سوء ظن ها و پیشداوری های افراطی نمی توان جهان را رهبری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز