خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت:

دیدار ظریف با معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسلواکی

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۵۳

وزیر امورخارجه کشورمان با ارزیابی مثبت از مواضع اسلواکی در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه خاورمیانه نگاه واقع‌گرایانه و مبتنی بر واقعیات میدانی در بحران‌های منطقه از جمله عراق، سوریه و غزه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امورخارجه کشورمان صبح روز دوشنبه با معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه اسلواکی که در حال دیدار از کشورمان است، ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با مرور بر روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی، فرهنگی و همکاری علمی و تحقیقاتی، ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و گسترش مناسبات را در سطح مناسبی دانست و اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن همکاری‌های دو کشور در زمینه فراهم‌سازی بستر مناسب توسعه همکاری‌های اقتصادی، بخشهای خصوصی دو کشور از زمینه‌های مساعد برای فعالیت در این حوزه برخوردار گردند.

وی با ارزیابی مثبت از مواضع اسلواکی در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه خاورمیانه نگاه واقع‌گرایانه و مبتنی بر واقعیات میدانی در بحران‌های منطقه از جمله عراق، سوریه و غزه را مورد تاکید قرار داد.

میراسلاو لایچاک نیز در این دیدار به همکاری‌های موجود بین دو کشور اشاره کرد و زمینه‌های موجود برای ارتقاء همکای‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، مبادلات فرهنگی و پارلمانی را مورد توجه قرار داد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی همچنین در خصوص اهمیت تبادل هیئت‌ها در حوزه‌ها و سطوح مختلف بین دو کشور به ویژه برنامه آتی دیدار متقابل مقامات تاکید کردند.

ظریف و لایچاک در این دیدار علاوه بر رایزنی در خصوص عراق، سوریه، افغانستان و اوکراین در خصوص روند گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورمان با گروه کشورهای ۱ + ۵ نیز تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز