خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

تقدیم رونوشت استوارنامه سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان به ظریف

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۵۸

ظریف همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیر ساختارها در منطقه به مانند پروژه چابهار و افزایش راه‌های مواصلاتی را در توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه به ویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط‌گرایی در منطقه ایفاد خواهد کرد.

سرکنسول جدید جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان امروز در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف زبان، تاریخ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد و ارتقاء همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل و نقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم عنوان کرد.

وی همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیر ساختارها در منطقه به مانند پروژه چابهار و افزایش راه‌های مواصلاتی را در توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه به ویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط‌گرایی در منطقه ایفاد خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل گردد.

عبدالرحیم نیک‌پور سرکنسول افغانستان در زاهدان ضمن تشکر از وزیر خارجه گفت: تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری بکار خواهد بست.

نصیر احمدنور سفیر افغانستان که در این دیدار حضور داشت از مواضع وزارت خارجه کشورمان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقدیر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز