خبرگزاری کار ایران

خرم در گفت‌وگو با ایلنا:

سفر ظریف به سه کشور اروپایی به بهبود روابط ایران و اروپا کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۵۲

روابط ایران و اروپا باید عادی شود و این عادی شدن نیز طی رفت‌وآمدها صورت می‌گیرد و می‌تواند طلسم روابط را بشکند. متاسفانه در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد درب روابط خوب ایران و اروپا بسته شد اما با سیاست‌های تعاملی ایران در دوره اخیر مجددا این درب در حال باز شدن است.

مشاور وزیر امور خارجه تاکید کرد: سفر ظریف به سه کشور اروپایی می‌تواند به بهبود روابط و تعامل بیشتر ایران و اروپا کمک کند.

سیدعلی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سفر محمدجواد ظریف به سه کشور اروپایی گفت: سفر آقای ظریف به سه کشور اروپایی به عنوان وزیر امور خارجه دارای سه بعد است؛ از یکسو، این روابط در رابطه با روابط دوجانبه است که می‌تواند به بهبود و گسترش روابط دو کشور منجر شود و از سوی دیگر، در رابطه با مسئله هسته‌ای است.

وی ادامه داد: بعد دیگر این سفر، آن است که سفر آقای ظریف برای شکسته شدن طلسم و تابویی است که در روابط ایران و اتحادیه اروپا شکل گرفته و این سفر می‌تواند به بهبود و تعامل بیشتر ایران و اروپا کمک کند و اروپا نیز خواستار شکسته شدن این تابوست.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در خصوص اثر سفر ظریف در گسترش روابط دو جانبه کشورها اظهار داشت: در این دیدارها، طرفین مسائل مورد علاقه خود را بیان می‌کنند و طرف مقابل از دیدگاه‌ها و نظرات طرف مقابل آشنا می‌شود.

خرم با اشاره به انتخاب فدریکا موگرینی به عنوان جانشین کاترین اشتون تصریح کرد: ایتالیا از جایگاه به خصوصی در اروپا برخودار است. این کشور جزو کشورهای صنعتی دنیاست و مسئول آتی سیاست خارجی این کشور نیز وزیر خارجه فعلی این کشور است که این موضوع برای ایران از اهمیت برخودار است.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران سعی می‌کند تا قبل از اینکه خانم موگرینی رسما کارش را به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز کند، علاقه‌مندی‌ها و انتظارات را به وی انتقال دهد و وی را نسبت به دیدگاه‌ها و نظرات آگاه کند.

وی در خصوص تاثیر این سفر به عادی‌سازی روابط ایران و اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: روابط ایران و اروپا باید عادی شود و این عادی شدن نیز طی رفت‌وآمدها صورت می‌گیرد و می‌تواند طلسم روابط را بشکند. متاسفانه در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد درب روابط خوب ایران و اروپا بسته شد اما با سیاست‌های تعاملی ایران در دوره اخیر مجددا این درب در حال باز شدن است.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در پایان تاکید کرد: بهبود روابط ایران و کشورهایی مانند بلژیک و لوکزامبورگ می‌تواند به گسترش روابط ایران با اروپا کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز