خبرگزاری کار ایران

رایزن ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با عنوان پیشگیری از جنگ:

پیشگیری از جنگ باید با احترام به حق حاکمیت ملی کشورها باشد

کد خبر : ۱۹۷۵۱۷

کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها معتقدند پیشگیری باید در چارچوب اصول و اهداف منشور ملل متحد و احترام به حق حاکمیت ملی کشورها صورت پذیرد و مناسب ترین ابزار پیشگیری از جنگ و مخاصمه را باید در فصل ششم منشور در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات جست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه بحثآزاد با عنوان " حفظ صلح و امنیت بین‌المللی: پیشگیری از جنگ " را برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که به ابتکار انگلیس که ریاست دوره‌یی شورای امنیت را بر عهده دارد برگزار شد؛ بان کی مون، دبیرکل و ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز شرکت کردند و علاوه بر کشورهای عضو شورای امنیت مجموعا ۵۹ کشور دیگر در این بحثمشارکت داشتند.

جواد صفایی، رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در این جلسه به نمایندگی از سوی جنبش غیرمتعهدها مواضع کشورهای عضو این جنبش در مورد پیشگیری از جنگ را تبیین کرد.

نماینده کشورمان در سخنرانی‌اش با اشاره به هزینه‌های عظیم جانی و مالی ناشی از جنگ‌ها و مخاصمات مسلحانه برای جامعه بشری تاکید کرد که لازم است اقدامات پیشگیرانه از بروز جنگ بر اقدامات مقابله با پیامدهای جنگ اولویت داشته باشد.

ایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها معتقدند پیشگیری باید در چارچوب اصول و اهداف منشور ملل متحد و احترام به حق حاکمیت ملی کشورها صورت پذیرد و مناسب ترین ابزار پیشگیری از جنگ و مخاصمه را باید در فصل ششم منشور در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات جست.

صفایی هم‌چنین گفت: اقدامات پیشگیرانه باید همه جانبه و با تاکید بر ریشه‌های تنش‌ها در جوامع انجام شود و این که از نظر جنبش غیرمتعهدها مفاهیمی چون توسعه اجتماعی و اقتصادی؛ حفظ محیط زیست؛ حقوق بشر و صلح و امنیت و حکومت قانون همه به هم وابسته‌اند و برای توفیق در طراحی اقدامات پیشگیرانه باید همه این جوانب را به‌صورت هم‌زمان مورد توجه قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز