خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار رییس مجلس سنگاپور:

تدوام تحریم‌ها موجب تعمیق بدبینی‌ نسبت به غرب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۳۳

: امروز برای همه ناکارآمدی ابزار تحریم و فشار برای محدود کردن روند توسعه و پیشرفت ایران ثابت شده و این تحریم‌ها تنها انگیزه خوداتکایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را در ایران افزایش داده است.

حلیمه یعقوب، رئیس مجلس سنگاپور که در راس هیاتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، صبح امروز با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، ظریف در این دیدار با اشاره به جایگاه پارلمان‌ها به عنوان نماد و نماینده خواست و اراده ملت‌ها، بر ضرورت استفاده بیش از پیش از ظرفیت پارلمانی و گروه‌های دوستی پارلمانی و افزایش رفت و آمدهای مقامات دو کشور برای تقویت مناسبات و روابط دوستانه بین ایران و سنگاپور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با تشریح ظرفیت‌های فراوان، متنوع و متعدد کشورمان در عرصه اقتصادی و همچنین دستیابی به دستاوردهای بسیار خوب در عرصه‌های علمی و فناوری علیرغم تحمیل برخی تضییقات و محدودیت‌های از سوی غرب تاکید کرد: امروز برای همه ناکارآمدی ابزار تحریم و فشار برای محدود کردن روند توسعه و پیشرفت ایران ثابت شده و این تحریم‌ها تنها انگیزه خوداتکایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را در ایران افزایش داده است.

ظریف با اشاره به تاثیر بسیار سلبی برخی تحریم‌های ضدانسانی از جمله در حوزه های دارویی و پزشکی و نیز علمی خاطرنشان کرد: تداوم این محدودیت‌ها تنها موجب تعمیق بدبینی و نگرش منفی مردم ایران نسبت به غرب می‌شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و ۱ + ۵ برای دستیابی به توافق نهایی ابراز اطمینان کرد با رفع برخی محدودیت‌های موجود شاهد جهش در همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و بازرگانی در عرصه خارجی خواهیم بود و ایران و سنگاپور با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب اقتصادی می‌توانند همکاری‌های خوبی در این عرصه داشته باشند.

ظریف همچنین با تشریح میزان توسعه و افزایش سطح علمی و دانشگاهی کشور به خصوص توزیع عادلانه دسترسی به آموزش عالی برای جوانان به ویژه دختران و بانوان، آمادگی کشورمان را برای همکاری در عرصه علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو و نیز اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی مشترک و نیز مبادلات فرهنگی و هنری بین دو کشور اعلام کرد.

خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران، به مذاکرات بسیار خوب و مفید خود با دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات کشورمان اشاره کرد و افزود: پارلمان های دو کشور می تواند نقش بسیار موثری در حمایت از روند تقویت و تسهیل روابط به خصوص در عرصه های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی ایفاء نمایند.

رئیس مجلس سنگاپور همچنین با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور، ابراز امیدواری کرد مذاکرات بین ایران و ۱ + ۵ در راستای منافع و خواست مردم و دولت ایران قرین موفقیت باشد و با رفع برخی موانع موجود شاهد تقویت و توسعه همکاری ها بین سنگاپور و تهران به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری باشیم.

وی همچنین از تقویت و توسعه روابط فرهنگی و حضور متقابل دو کشور در جشنواره های فرهنگی و هنری در دو کشور، همچنین افزایش سطح همکاریها در بخشهای علمی و دانشگاهی فیمابین استقبال کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز