خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

سفر امیر کویت به تقویت دیدگاه منطقی و واقع‌گرایانه در منطقه کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۲۹

ایران و کویت از روابط خوبی دو جانبه‌ای هم در حوزه تجاری و هم در حوزه توریسم همکاری‌های خوبی دارند و در کنار این روابط، اتباع دو کشور، آمد و رفت‌های خوبی با یکدیگری دارند.

یک کارشناس مسائل بین‌المللی تاکید کرد: اعتقاد دارم سفر امیر می‌تواند به تقویت دیدگاه منطقی، میانه روانه و واقع‌گرایانه در منطقه کمک کند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سفر امیر کویت به ایران گفت: کویت کشوری است که در منطقه و همکاری‌های کشورهای حوزه خلیج فارس، سعی کرده تا راهبردهای متعادلانه و منطقی داشته باشد.

وی با اشاره به بهبود جایگاه ایران پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اظهار داشت: سفر امیر کویت به ایران در ادامه بهبود جایگاه ایران است که مفاهیم و رویکردی چون ایران‌هراسی جای خود را به مفاهیم رویکردی چون تدابیر منطقه‌ای با حضور ایران است.

این استاد دانشگاه با اشاره به روابط دو جانبه خوب ایران و کویت تصریح کرد: ایران و کویت از روابط خوبی دو جانبه‌ای هم در حوزه تجاری و هم در حوزه توریسم همکاری‌های خوبی دارند و در کنار این روابط، اتباع دو کشور، آمد و رفت‌های خوبی با یکدیگری دارند.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: فضای منفی که متاسفانه در طی ده سال اخیر شکل گرفته بود، بیش از هر چیز دیگری، اتباع دو کشور را آزار می‌دهد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه کویت در میان کشورهای عربی از جایگاه خوبی برخوردار است، یادآور شد: اعتقاد دارم این سفر می‌تواند به تقویت دیدگاه منطقی، میانه روانه و واقع‌گرایانه در منطقه کمک کند.

وی با اشاره به سفرهای دوره‌ای وزیر امور خارجه به منطقه خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که سفر امیر کویت به ایران در منظومه روابط دو جانبه‌ای است که ایران در منطقه در حال شکل دادن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز