خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی:

حمایت‌های رهبر انقلاب و ملت ایران عامل مهم موفقیت مذاکرات هسته‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۶۴

ظریف: هیچ زمان از حق طبیعی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در مذاکرات کوتاه نمی‌آییم و همواره از آن دفاع می‌کنیم. / آیت‌ا‌لله علم‌الهدی: ما همواره دعاگوی گروه مذاکره کننده‌هسته‌ای هستیم و برای آنان در استمرار موفقیت‌آمیز مذاکرات آرزوی توفیق می‌کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: عنایت پروردگار متعال و حمایت ها و پشتوانه های رهبر معظم انقلاب و دعای خیر ملت ایران عامل مهم موفقیت در مذاکرات هسته ای کشورمان است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه مشهد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و عزم راسخ دولت مبنی بر دفاع از حقوق ملت ایران در بحثبرخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای، افزود: مردم همانگونه که با حضور در صحنه های مختلف نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته از آرمانهای نظام دفاع کردند، همواره حامی و پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان هستند.

وی با اشاره به دور سوم مذاکرات هسته ای طی چند روز آینده در وین گفت: نخستین دور از مرحله سوم مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱ + ۵ در وین به منظور نزدیک تر کردن دیدگاه های دو طرف در مسیر تدوین متن مشترک و رفع ابهامات موجود برای دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته ای روز پنجشنبه آغاز شد.

ظریف با تشریح دستاوردهای دور اول و دوم مذاکرات هسته ای گفت: هیچ زمان از حق طبیعی صلح آمیز هسته ای کشورمان در مذاکرات کوتاه نمی آییم و همواره از آن دفاع می کنیم.

امام جمعه مشهد نیز در این دیدار گفت: گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان مسوولیت بسیار مهم و خطیری بر عهده دارند و در خط مقدم دفاع از حق مسلم ملت ما در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای قرار دارند و ما همواره دعا گوی آنها هستیم و برای آنان در استمرار موفقیت آمیز مذاکرات آرزوی توفیق می کنیم.

آیت الله ˈسید احمد علم الهدیˈ همچنین خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط و از جمله وزارت امور خارجه نسبت به پیگیری تامین امنیت زائران حرمین عسگرین در سامرا شد.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی مواقع به دلیل مسائل ناامنی امکان زیارت این حرمین شریفین وجود ندارد و باید با تدابیر خاص و پیگیری بیشتر از سوی مسوولین مربوطه دو کشور ایران و عراق و تامین امنیت بیشتر شاهد رفع این معضل باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین روز پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی و سرکنسول های کشورهای خارجی مقیم مشهد بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای این استان برای توسعه روابط با کشورهای خارجی و بهره گیری بیشتر از پتانسیلهای آنها برای پیشبرد روابط فی ما بین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روز چهارشنبه هم در دیدار با آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای در خصوص مسائل مختلف بحثو تبادل نظر کرد.

زیارت امام زادگان یاسر و ناصر از برادران امام رضا(ع)، بازدید از بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد و رواق جدید دارالمرحمه حرم مطهر رضوی دیگر بخشهای سفر وزیر امور خارجه به مشهد است.

ظریف وزیر امور خارجه آذرماه سال گذشته هم در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و امام جمعه مشهد آخرین دستاوردهای مذاکرات هسته ای کشورمان را تشریح کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز