خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر انگلیس در پیام نوروزی:

روابط لندن و تهران در حال تحول است

کد خبر : ۱۵۴۹۲۷

مایلم از این فرصت استفاده کنم و به همه کسانی که در انگلیس این مناسبت دیرینه را جشن می گیرند، بگویم به خاطر همه چیزهایی که برای کشور ما انجام داده اید، متشکرم. همچنین برای همه کسانی که در سراسر جهان و به همراه دوستان و خانواده هایشان نوروز را جشن می گیرند، بهترین ها را آرزو می کنم.

نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه و در آستانه فرارسیدن سال نوی خورشیدی، نوروز را به همه کسانی که در انگلیس و سراسر جهان این مناسبت را جشن می گیرند، تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، دیوید کامرون در این پیام نوشته است: می دانم که میلیون ها نفر این مناسبت مهم را جشن می گیرند. دوستان و خانواده ها کنار هم جمع می شوند تا این ˈروز نوˈ را گرامی بدارند و با نگاهی به سال گذشته، منتظر سال جدید و ۱۲ ماه ماه پیش رو باشند.

وی افزوده است: فرارسیدن سال نو، چالش ها و فرصت های تازه ای را با خود به همراه می آورد. نوروز زمانی است که مردم و ملت ها به هم نزدیک می شوند تا به رسیدن به صلح و شکوفایی و کامیابی کمک کنند.

در ادامه پیام نوروزی نخست وزیر انگلیس آمده است: روابط انگلیس و ایران در حال تحول است و در حالی که هنوز گام های بیشتری باید برداشته شود، رییس جمهور روحانی و من موافقت کرده ایم که به تلاش های خود برای بهبود روابط دو کشور ادامه دهیم.

وی نوشته است: مایلم از این فرصت استفاده کنم و به همه کسانی که در انگلیس این مناسبت دیرینه را جشن می گیرند، بگویم به خاطر همه چیزهایی که برای کشور ما انجام داده اید، متشکرم. همچنین برای همه کسانی که در سراسر جهان و به همراه دوستان و خانواده هایشان نوروز را جشن می گیرند، بهترین ها را آرزو می کنم.

دیوید کامرون در پایان پیام خود به فارسی نوشته است: هر روزتان نوروز؛ نوروزتان پیروز.

پیشتر ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در پیامی ویدیویی به مناسبت نوروز و فرارسیدن سال نوی خورشیدی، بر پایبندی کشورش برای توسعه روابط با ایران تأکید کرد.

هیگ در این پیام گفت: می خواهم از فرصت استفاده کنم و برای تمام کسانی که در سراسر دنیا امروز را جشن می گیرند، نوروزی شاد آرزو کنم.

وی اظهارداشت: نوروز سرآغاز فصلی جدید و زمانی برای برقراری هماهنگی و توازن است. نوروز فرصتی است برای نظر کردن به پشت سر، به سالی که گذشت و همچنین زمانی برای نگاه کردن به آینده و به سال پیش رو. به این ترتیب، هر جا و در هر حال که سال نو را جشن می گیرید، برای شما در سال نو آرزوی سلامتی و شادکامی دارم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه پیام خود گفت: نوروز همچنین فرصتی است برای شروع دوباره. به همین خاطر مایلم به مردم ایران بگویم انگلیس در سال جدید به بهبود روابط با ایران امیدوار است.

هیگ افزود: دولت های دو کشور در چند ماه گذشته در این زمینه مشغول فعالیت بوده اند. دیپلمات های دو کشور اکنون پس از وقفه ای دو ساله به کشور مقابل سفر می کنند. ما در حال آغاز کردن روابط جدیدی هستیم و درباره مسائلی که برای هر دو کشور اهمیت دارند با یکدیگر گفت و گو می کنیم.

وی در عین حال اظهارداشت: البته این بدان معنا نیست که تمام اختلاف های ما حل شده است. هنوز مسائل جدی و مهمی باقی مانده که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. اما من معتقدم که گفت و گوی سازنده و همکاری های توسعه یافته بین ایران و انگلیس یه سود همه ما است. به همین دلیل، ما طی ماه های آتی به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد تا روابط را به شیوه ای بهبود ببخشیم که به سود قطعی مردم هر دو کشور باشد.

نوروزتان پیروز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز