خبرگزاری کار ایران

نشست خبری ظریف و بیلت: / ۱ /

ظریف: درباره حقوق بشر تفاوت دیدگاه داریم / بیلت: امکان رسیدن به توافق نهایی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۳

ظریف: ما در مورد پرونده هسته‌ای کشورمان؛ حسن نیت طرفین و خوش‌بینی درباره رسیدن توافق جامع نهایی در این شش ماه و حمایت از راه‌حل سیاسی صحبت کردیم. / بیلت: حسن نیت در دو طرف به مذاکرات ایران و ۱ + ۵ وجود دارد و امکان رسیدن به توافق نیز امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با وزیر امور خارجه سوئد با بیان اینکه ایران و سوئد در مسئله حقوق بشر تفاوت دیدگاه دارند، اظهار داشت: این گفت‌وگوها می‌تواند زمینه‌ساز هم‌فکری و فهم مشترک شود و این فهم مشترک را در پیشبرد اقدامات انسان دوستانه استفاده کنیم که می‌تواند منجر به تفاهم بیشتر شود و اختلاف دیدگاه‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد درخصوص مباحثمطرح شده در مذاکرات‌شان گفت: ما بحث‌های خوبی در موضوعات دو جانبه ایران و سوئد و مسائل بین‌المللی داشتیم هر چند که برخی از صحبت‌های‌مان درباره مسائل منطقه‌ای انجام نشد و قرار است در هنگام نهار درباره آنها صحبت کنیم.

وی ادامه داد: ما در مورد پرونده هسته‌ای کشورمان؛ حسن نیت طرفین و خوش‌بینی درباره رسیدن توافق جامع نهایی در این شش ماه و حمایت از راه‌حل سیاسی صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه درباره حقوق بشر نیز گفت‌وگوهای خوبی داشتیم؛ خاطرنشان کرد: ما هر چند تفاوت دیدگاه داریم اما این گفت‌وگوها می‌تواند زمینه‌ساز هم‌فکری و فهم مشترک شود و این فهم مشترک را در پیشبرد اقدامات انسان دوستانه استفاده کنیم که می‌تواند منجر به تفاهم بیشتر شود و اختلاف دیدگاه‌ها را کاهش دهد.

ظریف درباره گسترش روابط دو جانبه ایران و سوئد ابراز داشت: دو کشور ایران وسوئد دارای سوابق دیرینه‌ای در ارتباط با یکدیگر هستند و این سابقه زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ فرهنگی و اقتصادی به وجود آورده و توافق کردیم که روابط دو جانبه‌مان را گسترش دهیم و این سفر مقدمه خوبی برای روابط دو کشور با یکدیگر است.

در ادامه؛ کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد با بیان اینکه احساس می‌کنم باید زودتر از اینها به ایران می‌آمدم ابراز داشت: ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم و امیدوارم که کارها جلو برود و این جلو رفتن نه فقط درباره ایران و سوئد بلکه درباره اتحادیه اروپاست.

وی با اشاره به صحبت‌های خود با وزیر امور خارجه کشورمان درباره پرونده هسته‌ای خاطرنشان کرد: حسن نیت در دو طرف به مذاکرات ایران و ۱ + ۵ وجود دارد و امکان رسیدن به توافق نیز امکان پذیر است. امیدوارم بتوانیم با توجه به اراده به وجود آمده با طرفین در شش ماه آینده به توافق برسیم.

بیلت با اشاره به حق مسلم ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای گفت: سوئد نیر برنامه‌هایی در خصوص مسائل هسته‌ای دارد و ایران هم باید بتواند در راستای توافقات ایجاد شده اعتماد بین‌المللی را به دست آورد تا تحریم‌ها حل شد و روابط اقتصادی بیشتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه سوئد با تاکید بر اینکه ایران پتانسیل‌های زیادی دارد، بیان کرد: ما گفت‌وگوهایی در باره حقوق بشر داشتیم هر چند که زمینه‌های متفاوت است اما این مذاکره‌ها ما را به سهم مشترک برساند.

وی با بیان اینکه به فاز جدید در روابط دو جانبه وارد شده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما باید مذاکرات بیشتری داشته باشیم و اتحادیه اروپا را نیز در روابط منظقه‌ای دخیل بدانیم و همچنین درباره قاچاق مواد مخدر و مبارزه با آن همکاری‌هایی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز