خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری / ۴ /

ظریف هفته آینده به آلمان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۵۰

گسترش روابط با کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای اسلامی مورد نظر ما خواهد بود که در همین چارچوب نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه ظریف هفته آینده برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر می‌کند، ‌گفت‌: در این سفر وزیر امور خارجه دو سخنرانی در مونیخ و دو برنامه دیگر نیز در برلین دارد و با مقامات المانی دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در ادامه نشست خبری پیش از ظهر امروز –سه‌شنبه - خصوص موضع وزارت امورخارجه نسبت به ناآرامی‌های صورت گرفته در اوکراین گفت: ما در عین اینکه این تحولات را دنبال می‌کنیم امیدواریم گفتگو‌ها و تماس‌های صورت گرفته به نتایج مسالمت آمیز برسد.

وی ادامه داد: باور داریم ملت و دولت اوکراین این توان را دارند که مشکلات خود را حل کنند، امیدواریم که دخالتهای خارجی در این کشور متوقف شود، چرا که دخالت خارجی هیچ کمکی به حل مشکل نخواهد کرد، بلکه تمام این بحران‌ها با گفت‌و‌گو به شکل مسالمت آمیز متوقف می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر کوفی عنان به تهران و دیدار وی با مقامات مختلف کشور گفت: این گونه نیست که ما ارزیابی کنیم. این دیدار‌ها به چه نتیجه‌ای می‌رسد. گروه متنفضین افرادی صاحب تجربه و رای و ذی نفوذ در سیاست‌های جهانی هستند، این گروه برای گسترش صلح عدالت در جهان فعالیت می‌کنند که برخی از این فعالیت‌ها مربوط به پتانسیل شخصی آنهاست، که این امکان را برای آن‌ها فرا هم کرده است.

وی افزود: سفر آقای کوفی عنان این مفهوم را دارد که جایگاه ایران در منطقه و نقشی که می‌تواند در ایجاد صلح جهانی د اشته باشد، بسیار قابل توجه است ما امیدواریم که این تبادل نظرات به گسترش صلح و عدالت در جهان بیانجامد ما از این گفتگو‌ها استقبال کرده و می‌‌کنیم و معتقدیم هر چه گفتمان صلح افزایش یابد، مفهوم صلح نیز تقویت خواهد شد.

افخم در خصوص اصرار برخی از مقامات آمریکایی به واژه برچیدن تاسیسات هسته‌ای ایران، خاطر‌نشان‌کرد: در خصوص اینکه تفاسیر و برداشت‌هایی از برنامه اقدام مشترک و نحوه اجرای آن بیان شده است، ما هم شاهد برخی از اخبار بودیم. اما ملاک ما بر نامه اقدام مشترک و مباحثی است که در مذاکرات نهایی شده است و این تفاسیر برای ما ارزش و جایگاهی ندارد چرا که ا علام کردیم که این تفسیر‌ها به شکل یک سویه است.

وی افزود‌: ‌‌‌ همان طور که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده حفط برنامه هسته‌ای ملاک برنامه‌های آتی ماست. مسیر طی شده برای این فن آوری مسیری است که ملت ایران با توانایی بومی خود به ان رسیده است و این مسیر بر گشت پذیر نیست. این تفاسیر تنها بیان کننده دید‌گاه یک طرفه به توافقات است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا علی‌رغم سفر وزیر امور‌خارجه ایران به کشورهای مختلف، تاکنون تماس جدی با مصر صورت نگرفته است، گفت: همان‌طور که در شرو ع کار دولت یازدهم اعلام شد گسترش روابط با کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای اسلامی مورد نظر ما خواهد بود که در همین چارچوب نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ما تحولات در کشورهای مختلف از جمله مصر را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در زمان بندی نسبت به ایجاد توافقات جدید با مناسبات و روابط با دیگر کشور‌ها اقدام خواهیم کرد.

افخم در پاسخ به این سوال که کوفی‌عنان در سفر خود علاوه بر دیدار با مقامات رسمی برنامه‌ای برای دیدار با دیگر افراد و شخصیت‌ها دارد، گفت: متناسب با درخواست‌ها و پیشنهادهایی که ایشان داشت برنامه دیدارهای متنو‌عی در دستور کار سفر وی قرار گرفت که بخشی از آن روز گذشته و تعدادی نیز طی امروز انجام می‌شود. برنامه این دیدار‌ها به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد. بخشی از این دیدار‌ها شامل افراد رسمی و دولتی است و برخی نیز با شخصیت‌های ذی نفوذ کشور صورت خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه ظریف هفته آینده برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر می‌کند، ‌گفت‌: در این سفر وزیر امور خارجه دو سخنرانی در مونیخ و دو برنامه دیگر نیز در برلین دارد و با مقامات المانی دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد زمان قطعی سفر وزیر امور خارجه سوئد به ایران نیز گفت: زمانبندی دقیق سفرهای رسمی چند روز قبل از سفر اعلام می‌شود، بنابراین زمان سفر وزیر امور خارجه سو‌ئد نیز چند روز مانده به شکل رسمی اطلاع رسانی می‌شود، علاوه بر این سفر وزیر‌امور خارجه لهستان نیز در دستور کار است که متناسب با زمان بندی اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز