خبرگزاری کار ایران

تکذیب ایجاد دفتر آژانس انرژی اتمی در ایران

کد خبر : ۱۳۶۳۲۰

موضوع بازگشایی دفتر در ایران از طریق آژانس تاکنون در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ و نه در هیچ مقطع دیگری در مذاکرات ایران و آژانس عنوان نشده است و هیچ گاه به عنوان خواسته آژانس مطرح نشده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران خبر منتشر شده درباره ایجاد دفتر آژانس در ایران را تکذیب و اعلام کرد: تاکنون چنین موضوعی در هیچ یک از مذاکرات مطرح نشده و مشخص نیست که منبع این خبر چیست و با چه هدفی منتشر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر، بهروز کمالوندی، درباره مطلب منتشر شده خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه آژانس بین‎المللی انرژی اتمی به دنبال ایجاد دفتر در ایران است، ضمن تکذیب چنین خبری گفت: چنین مطلبی را تاکنون اصلا نشنیده ام.

وی افزود: موضوع بازگشایی دفتر در ایران از طریق آژانس تاکنون در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ و نه در هیچ مقطع دیگری در مذاکرات ایران و آژانس عنوان نشده است و هیچ گاه به عنوان خواسته آژانس مطرح نشده است.

کمالوندی تأکید کرد: مشخص نیست که منبع این خبر چیست و با چه هدفی منتشر شده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده است: به گفته منابع دیپلماتیک در وین، نهاد نظارتی وابسته به سازمان ملل در حال بررسی راهکار برای افزایش حضور خود در ایران است.

دیپلمات‎های فوق در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند، برای نظارت در زمینه توافق هسته‎ای بر اساس توافق ژنو، آژانس بین‏‎المللی انرژی اتمی(IAEA) در حال بررسی حضور بازرسان بیشتر و تاسیس یک دفتر موقت است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز