خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

مذاکرات کار‌شناسان هسته‌ای مثبت بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۴

کار‌شناسان، جزییات اجرایی توافقات و گزارش این مرحله از مذاکرات را به معاونان و مدیران سیاسی خواهند داد و به احتمال بسیار زیاد هفته آینده نشستی با حضور بنده و خانم اشمیت در ژنو برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه نتایج سومین مرحله از مذاکرات فنی و کار‌شناسی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱ + ۵ در ژنو را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی پس از پایان این مرحله از مذاکرات در ساعت ۷ صبح امروز به وقت ژنو خبر داد و افزود: هنوز برخی مسائل باقی مانده است که باید در سطح سیاسی حل شود اما در مجموع پیشرفت‌های خوبی در این مذاکرات حاصل شده است.

وی گفت: کار‌شناسان، جزییات اجرایی توافقات و گزارش این مرحله از مذاکرات را به معاونان و مدیران سیاسی خواهند داد و به احتمال بسیار زیاد هفته آینده نشستی با حضور بنده و خانم اشمیت در ژنو برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: پیشرفت‌های نسبتا خوبی در سومین مرحله مذاکرات کار‌شناسی و فنی جمهوری اسلامی ایران و ۱ + ۵ در ژنو صورت گرفته است.

سیدعباس عراقچی افزود: در این مذاکرات که تا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به وقت ژنو ادامه یافت، دو طرف درباره مسائل مورد اختلاف به پیشرفت‌های نسبتا خوبی دست یافتند اما هنوز تا جمع بندی مذاکرات نمی‌توان درباره نتایج آن قضاوتی کرد.

وی گفت: این مرحله از مذاکرات با برگزاری نشست احتمالی دیگری تا پیش از ظهر امروز ادامه می‌یابد و نتایج آن پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

سومین دور مذاکرات کار‌شناسی کشورمان با ۱ + ۵ از ساعت ۸ صبح دیروز به وقت ژنو آغاز شد.

ریاست گروه کشورمان را در این مذاکرات مدیرکل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه بر عهده دارد و کارشناسانی از سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، بیمه و حمل و نقل در گروه مذاکره کننده حضور دارند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، اگر در پایان این مذاکرات به جمع بندی برسیم وارد مرحله اجرای توافق ژنو خواهیم شد.

به گفته مرضیه افخم، ممکن است مرحله بعدی مذاکرات فنی وکار‌شناسی پس از تعطیلات سال نو میلادی در سطح معاونان برگزار شود.

دومین مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱ + ۵ از ۲۸ آذرماه به مدت ۴ روز در شهر ژنو برگزار شد و روز یکشنبه اول دی‌ماه بعد از ۵ دور مذاکره سخت و سنگین برای تعطیلات کریسمس متوقف شد که پس از گفت‌وگوی ظریف و اشتون قرار شد که مذاکرات بعد از تعطیلات کریسمس از سر گرفته شود.

اولین دور مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱ + ۵ در تاریخ ۱۸ آذرماه به مدت ۴ روز در شهر وین برگزار شد که در پی اقدام آمریکا در افزودن تحریم‌ها علیه کشورمان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مذاکرات را متوقف و به تهران بازگشتند که در پی درخواست کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایرانی در بروکسل با اشتون دیدار و توافق شد که مذاکرات از سرگرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز