خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی دولت عراق از بن بست توافق هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۱۸۵

وزیر خارجه عراق در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل به نگرانی عراق از بن بست توافق هسته‌ای ایران اشاره و بر لزوم احیای آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق امروز میزبان روزماری دی کارلو، معاون امور سیاسی و برقراری صلح دبیرکل سازمان ملل بود.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین از نقش سازمان ملل در عراق از طریق کمک و حمایت فرآیند دموکراتیک قدردانی و بر امید عراق به حمایت بیشتر سازمان ملل برای مقابله با تروریسم و کمک های سازمان ملل برای پاسخ به نیروهای بشردوستانه ضروری اضطراری برای تقویت توانایی‌های عراق تاکید کرد.

وی به امکان دولت عراق برای موفقیت با وجود چالش‌های امنیتی در کشور، امری که نشان‌دهنده وضعیت مثبت و پیشرفت فرآیند سیاسی در عراق است، اشاره کرد.

وزیر خارجه عراق بر اهمیت نقش سازمان ملل در کمک و مشورت به ویژه با توجه به اینکه عراق همچنان به تجربه و کمک سازمان ملل نیاز دارد که ممکن است تغییری کیفی ایجاد کند، تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود که دولت عراق به اجرای برنامه خود که نیازهای جامعه عراق در بازگرداندن توازن و مقابله با تروریسم را علاوه بر اتخاذ تصمیم‌های مهم به نفع شهروندان عراقی، تامین کند، اهتمام دارد.

در پرونده امنیتی نیز فؤاد حسین تصریح کرد که وضعیت امنیتی در حال حاضر خوب است و این بدان معنا نیست که چالش های امنیتی وجود ندارد بلکه بهبود اساسی در واقعیت رخ داده است.

وی به اهمیت تعامل با چالش های کنونی با ترکیه و ایران در این خصوص که با دیپلماسی برتری انجام می‌شود با توجه به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیار، اشاره و بر لزوم پیروی از زبان گفت‌وگو در ایجاد راه حل برای این بحران ها تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق به نگرانی دولت عراق از بن بست توافق هسته ای ایران پرداخت و بر لزوم احیای آن با وجود اینکه منطقه شاهد تنش کمتری نسبت به گذشته است به ویژه بین ایران و عربستان، تاکید کرد.

دو طرف درباره تحولات جنگ روسیه و اوکراین نیز رایزنی کردند و وزیر خارجه عراق بر امکان گروه ارتباط نشات گرفته از اتحادیه عرب با مشارکت عراق در ایفای نقش مثبت برای حل این بحران و برعهده گرفتن زمام امور و لزوم تحت نظر سازمان ملل بودن در کاهش تنش روسیه و اوکراین تاکید کرد.

پیامدهای تغییرات اقلیمی و کمبود آب در عراق نیز از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود که حسین به اهتمام عراق به مشارکت با هیئتی بلندپایه در کنفرانس آب که در ماه مارس در نیویورک برگزار می شود، اشاره کرد.

از طرفی دیگر معاون دبیرکل سازمان ملل قهرمانی عراق در جام ملت های خلیج را تبریک گفت و بر اهمیت این جام که همبستگی و وحدت ملی در جامعه عراق را نشان داد، تاکید کرد.

وی مجددا بر حمایت سازمان ملل از تمامیت ارضی و وحدت میان مردم عراق و حمایت از امنیت و ثبات و ایستادگی در کنار عراق در جنگ علیه انواع تروریسم تاکید کرد، به ویژه به آن دلیل که عراق امکانات بسیاری برای مقابله با چالش های امنیتی یا اقتصادی دارد و همچنان شریک اساسی سازمان ملل است.

وی به اهمیت تقویت زبان گفت وگو در منطقه خلیج و خاورمیانه در سایه تنش بر منطقه علاوه بر بن بست در روابط بین کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت که گفت وگو، امنیت و ثبات را تقویت می کند و تاثیر مثبتی بر روابط بین کشورهای منطقه می گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز