خبرگزاری کار ایران

ظریف در کنفرانس مطبوعاتی: / ۴ /

تماس تلفنی با اشتون امروز بعد ازظهر برقرار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۹۹

حضور نظام نیروهای خارجی زمینه بهره برداری افراطیون را فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد تا از احساسات ملی مردم برای گرفتن نیرو استفاده کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان از تماس تلفنی که امروز بعد از ظهر با اشتون برقرار می شود‏، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر امور خارجه ایتالیا، در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ظریف در خصوص دورنمای روابط ایران و اتحادیه اروپا عنوان کرد: امیدوارم با گشوده شدن باب مذاکرات در خصوص پرونده هسته ای ایران بتوانیم شاهد گشایش در روابط ایران با اتحادیه اروپا همچون روابط عادی با دیگر کشورها باشیم و بر موانع موجود که در سالهای اخیر شکل گرفته است فائق آییم. در این زمینه کار راحت نیست و نیاز به پروسه طولانی است

در ادامه خبرنگاری از ظریف پرسید آیا تماس تلفنی شما با اشتون صورت گرفته است که وی گفت: من با خانم اشتون در تماس هستم اما تماسی که مدنظر شماست هنوز صورت نگرفته است. طبیعت مذاکره این است که سطوح مختلفی که در آن حضور داشته‌اند‏، یعنی همکاران سطح کارشناسی و دیگر دوستان مرتب با یکدیگر در تماس باشند.

وی افزود: آقای عراقچی نیز با افراد همسطح خود در هیئت اروپایی و اعضای گروه ۱ + ۵ در تماس است. من هم با خانم اشتون و هم با وزرای خارجه ۱ + ۵ حسب مورد در تماس هستم و موضوعات را دنبال می کنم، اما طبیعت مذاکرات این است که این تماس ها ادامه‌دار باشد.

ظریف با تأکید براینکه ما تلاش های سازنده خود را برای استمرار مذاکرات ادامه می دهیم‏، گفت: قرار است بعدازظهر امروز تماسی با خانم اشتون صورت گیرد که حتما به آگاهی شما خواهم رساند.

در ادامه خبرنگاری از دو وزیر امورخارجه در خصوص توافقات افغانستان و آمریکا و حضور نیروهای خارجی در این کشور پرسید که وزیر امور خارجه ایتالیا عنوان کرد در گفتگوهای من و ظریف مسئله افغانستان بررسی شد این از موضوعات مورد علاقه ما است که با دقت آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای ایتالیایی در منطقه هرات موجب شده تا توافق دوجانبه افغانستان و آمریکا برای ما مهم باشد‏، گفت: مسلما این مسئله پیش درآمدی برای پیگیری حضور دیگر نیروهای خارجی در افغانستان خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در همین خصوص با تأکید براینکه اصولا ما حضور نظامی کشورهای خارجی در منطقه را برای ثبات منطقه مفید نمی‌دانیم‏، گفت: حضور نظام نیروهای خارجی زمینه بهره‌برداری افراطیون را فراهم می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا از احساسات ملی مردم برای گرفتن نیرو استفاده کنند. بنابراین ما این را به نفع منطقه نمی‌دانیم بویژه حضور نیروهای آمریکایی که حضور متمرکز بر مرزها یکی از موارد توافق آنها با افغانستان بود.

ظریف با اشاره به اینکه ما با دولت و مردم افغانستان رابطه دیرینه‌ای داریم، گفت: برای ما ثبات در افغانستان و ایران یکسان است. چرا که هر بی ثباتی در افغانستان به بی ثباتی در ایران منجر می شود. در سفر کرزای به تهران گفتگوهای خوبی میان دو رئیس جمهور انجام شد و در میان آن توافقاتی صورت گرفت و قرارداد جامع همکاری میان دو کشور امضا شد که هم اکنون همکارانم در وزارت امور خارجه مشغول رایزنی با مقامات افغانستان برای تدوین پیش نویس این توافقنامه هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سالگرد میلاد حضرت مسیح را به هموطنان مسیحی را تبریک گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز