خبرگزاری کار ایران

ابراز خرسندی فیشر از نتیجه مذاکرات ژنو

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۶

بروجردی: فراتر از حقوق شناخته شده بین المللی خود مطالبه نمی کنیم

وزیر خارجه پیشین آلمان با ابراز خرسندی از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران در ژنو گفت: امیدواریم طرف های گفتگو با پویایی کامل روند مذاکرات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

به گزارش ایلنا، یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آلمان طی دوره های مختلف گفت: دیدگاه عمومی مردم ایران نسبت به آلمان منفی و تاریک نیست و امیدواریم با تحولات جدید بتوان تحرکات جدیدی به مناسبات دو کشور ببخشیم.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ در ژنو گفت: ما بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اهل منطق و گفتگو با دنیا هستیم از ابتدا بر رویکرد منطقی گفتگو تاکید داشته و داریم.

وی در همین راستا افزود: ما به جد مخالف سلاح اتمی هستیم و چیزی فراتر از حقوق شناخته شده بین المللی خود همانند هر یک از اعضای ان پی تی مطالبه نمی کنیم.

بروجردی همچنین گفت: امیدواریم روزی شاهد دنیایی عاری از سلاح های اتمی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه اظهار داشت: ما از همان ابتدای بحران سوریه بر این باور منطقی بودیم که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد و تنها با شیوه های سیاسی و دیپلماتیک می توان به پایان مشکلات این کشور امیدوار بود.

بروجردی افزود: اکنون مشاهده می کنیم که تمام کشورها از جمله قدرت های بزرگ به درستی منطق ما را در سوریه پی برده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی در خصوص افغانستان نیز گفت: گسترش افراط گرایی و تروریسم و قاچاق مواد مخدر در همسایگی ایران در افغانستان نتیجه سیاست های نظامی گری از سوی اشغالگران در این کشور بوده است.

وی افزود: مشارکت فراگیر همه اقوام در فرایند سیاسی افغانستان توام با مشارکت کشورهای همسایه در استقرار ثابت و آرامش در این کشور راه حل اساسی و پایدار حل مشکلات در آن است.

در ادامه این دیدار یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان با ابراز خرسندی از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران در ژنو گفت: امیدواریم طرف های گفتگو با پویایی کامل روند مذاکرات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

وی با اشاره به موضوع سوریه نیز گفت: ما هم با رویکرد ایران موافقین که بن بست موجود در سوریه تنها با راه حل سیاسی قابل حل است و در غیر این صورت خطرات زیادی فراروی منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه پیشین آلمان در پایان خواستار افزایش همکاری های دو کشور در زمینه مسایل مهم منطقه ای و راهبردی در آینده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز