خبرگزاری کار ایران

سید محمد صادق خرازی در یادداشتی مطرح کرد؛

اروپا فرصت مذاکره با ایران را از دست ندهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۴۸

مطمن باشید ایرانی‌ها مردان با هوش و با شعورند. اول متنی را امضاء نمی‌کنند که بعد بایست برایش مذاکره و چانه‌زنی کنند! اصلا مایل نیستند دو بار، روی یک متن مذاکره کنند.

سید محمد صادق خرازی با انتقاد از عملکرد فرانسه در دور قبلی مذاکرات ایران و ۱ + ۵ خطاب به اروپایی‌ها نوشت: فرصت را در مقابل ایران از دست ندهید و بدانید فرسایش در مذاکرات و طولانی شدن مذاکرات به نفع دو طرف نیست البته شما بیشتر متضرر خواهید شد.
به گزارش ایلنا، سید محمد صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه در یادداشتی در صفحه فیس‌بوکش نوشت:
قرار است جواد عزیزمان سه‌شنبه، برای ادامه مذاکرات عارم ژنو شود. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم که توفیق او نصرت ملت و نظام اسلامی است.
اما من به دلیل آنکه مدتی در فرانسه ماموریت داشتم با روحیات دولتمردان این کشور به‌خوبی آگاه هستم. فرانسه بی‌تردید ایدولوژیک‌ترین کشور اروپا و کشورهای موسوم به غرب است.
روزی در مقاله‌ای نوشتم جمهوری لایسیته و سپس به ابعاد مختلف طرح استازی پرداختم. صد‌ها هزار مسلمان از حقوق خویش در قرن بیست و یکم توسط این طرح محروم شده بودند، پس از چند روز فیلسوف مشهور فرانسوی که شرق‌شناس برجسته‌ای نیز هست، به‌نام ژیل کپل با من تماس گرفت و گفت ما فرانسوی‌ها همیشه مردان از دست دادن فرصت‌ها هستیم.
روزگاری فرانسه در زمان ژاک شیراک، با درایت همکاری استراتژیکی را با ایران شروع کرد در آخرین ملاقات شیراک و خاتمی در بهار ۱۳۸۴ شیراک گفت متاسفم بگویم ما دیر ایران را درک کردیم و ایران دارای ظرفیت‌های ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک است و بیشترین نزدیکی را با ایران در زمانی حس می‌کنم که فرصتمان به پایان رسیده است!!!
مخاطب این نوشتار، مذاکره‌کنندگان اروپایی هستند، فرصت همراهی دولت یازدهم را از دست ندهید، فکر نکنید با فشار و ارعاب می‌توانید کسب امتیاز بیشترکنید!! به سران فرانسه عرض می‌کنم شما در دوران دولت خاتمی، مذاکرات هسته‌‌ای تروییکای اروپایی را رهبری و سلیقه ایرانی را تجربه کردید!
مطمن باشید ایرانی‌ها مردان با هوش و با شعورند. اول متنی را امضاء نمی‌کنند که بعد بایست برایش مذاکره و چانه‌زنی کنند! اصلا مایل نیستند دو بار، روی یک متن مذاکره کنند!!
قلب آحاد مردم ایران از رفتار وزیر خارجه فرانسه رنجیده است، سوال بزرگ این است فرانسه شیراک و ژوسپن و دویلپن کجا و فرانسه آقای فابیوس کجا؟ امیدوارم آقای اولاند نیز واقع‌بینانه‌تر مسایل را رصد کنند!
اکنون وزیر خارجه فرانسه از موقعیتی متزلزل برخوردار است، به ۱ + ۵ صریح باید گفت فرصت را در مقابل ایران از دست ندهید و بدانید فرسایش در مذاکرات و طولانی شدن مذاکرات به نفع دو طرف نیست البته شما بیشتر متضرر خواهید شد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز