خبرگزاری کار ایران

ظریف مطرح کرد؛

تنش‌های فرقه‌ای شیعه و سنی جدی‌ترین تهدید امنیت جهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۴۱

مساله ایجاد رعب و وحشت بسیار گسترش یافته کسی نباید سعی کند به شعله‌های خشونت فرقه‌ای دامن بزند. ما باید آن را کنترل کنیم، به پایان برسانیم و سعی کنیم از یک درگیری‌ که به ضرر امنیت همه خواهد بود دوری کنیم.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد که تنش‌های فرقه‌ای بین مسلمانان شیعه و سنی احتمالا جدی‌ترین تهدید برای امنیت جهان است.
به گزارش ایلنا‏، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی برخی کشور‌ها را به خاطر «ایجاد رعب و وحشت» سرزنش کرد و گفت: برخی افراد به خاطر منافع سیاسی کوتاه‌مدت به خصومت‌ها دامن زده‌اند. سوریه، عراق و پاکستان از کشورهایی هستند که در حال حاضر با افزایش خشونت‌های فرقه‌ای دست به گریبانند.
ظریف گفت که درگیری بین سنی‌ها و شیعه‌ها جدی‌ترین تهدید امنیتی نه تنها برای منطقه بلکه برای کل جهان است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: من فکر می‌کنم ما باید به این درک برسیم که تفرقه‌های فرقه‌ای در جهان اسلامی تهدیدی برای همه ماست.
ظریف با اشاره به بحران سوریه و جنگ‌های داخلی آن گفت که همه طرف‌ها باید اختلافاتشان را در زمینه سوریه فراموش کنند تا با فرقه‌گرایی بجنگند.
وزیر امور خارجه ایران گفت: من فکر می‌کنم همه ما، صرف نظر از اختلافاتمان در زمینه سوریه باید در زمینه مقابله فرقه‌گرایی با یکدیگر همکاری کنیم.
ظریف که با شبکه خبری بی. بی. سی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: مساله ایجاد رعب و وحشت بسیار گسترش یافته کسی نباید سعی کند به شعله‌های خشونت فرقه‌ای دامن بزند. ما باید آن را کنترل کنیم، به پایان برسانیم و سعی کنیم از یک درگیری‌ که به ضرر امنیت همه خواهد بود دوری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز