خبرگزاری کار ایران

گروه موسوم به «جیش العدل» مسئولیت شهادت مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۳۲

ین گروه تندرو مدعی شده است که قتل مرزبانان ایرانی را در «دفاع» از جوانان بلوچ، کرد و خوزستانی انجام داده است، اما در جایی دیگر قتل آنها را به جنگ سوریه و حمایت ایران از دولت این کشور نسبت داده است.

گروه موسوم به «جیش العدل» که خود را «ارتش عدالت و برابری» معرفی می‌کند، در وبلاگی فارسی‌زبان، مسئولیت شهادت مرزبانان نیروی انظامی ایران در روز جمعه گذشته را بر عهده گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، وبلاگ این گروه در رویکردی توجیه‌ناپذیر و غیرانسانی کشتار مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان در جنوب شرق ایران را اقدامی «موفق و پیروزمندانه» توصیف کرده و وعده داده است که به این گونه کشتارها ادامه خواهد داد.

این گروه گفته است که اعلام مسئولیت کشتار مرزبانان «به دلایل امنیتی» به تاخیر افتاد.

اشرار مسلح ١۴ تن از مرزبانان ایرانی را در منطقه سراوان کشته و هفت تن دیگر را مجروح کرده‌اند. اشرار سپس از منطقه مرزی ایران فرار کرده و در پاکستان پناه گرفتند.

این گروه تندرو مدعی شده است که قتل مرزبانان ایرانی را در «دفاع» از جوانان بلوچ، کرد و خوزستانی انجام داده است، اما در جایی دیگر قتل آنها را به جنگ سوریه و حمایت ایران از دولت این کشور نسبت داده است.

در گذشته نیز اشرار منطقه بلوچستان پس از ارتکاب جنایت در ایران با گذشتن از مرز پاکستان، به این کشور همسایه شرقی متواری می شدند.

«علی عبداللهی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران با اشاره به موافقت‌نامه امنیتی بین ایران و پاکستان خواستار «جدیت بیشتر طرف پاکستانی برای کنترل مرزها در مبارزه با تروریسم» شده است.

گروه موسوم به «جندالله» برای مدتی از شیوه مشابه ارتکاب قتل مرزبانان در ایران و سپس فرار به پاکستان استفاده می‌کرد تا این که «عبدالمالک ریگی» رهبر این گروه بازداشت و شبکه وی متلاشی شد.

در پی کشتار مرزبانان ایرانی، محمد مرزیه دادستان زاهدان اعلام کرد که ١۶ تن از «افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آنها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آنها به تعویق افتاده بود» اعدام شدند.

وی گفت که «این افراد وابسته به گروهک جیش العدل، انصار و سایر گروه‌های شرارت بودند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز