خبرگزاری کار ایران

تلاش وزارت خارجه آمریکا برای توجیه سخنان شرمن

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۹۶

پیش‌ از این از «وندی شرمن» نقل شده بود که گفته «فریب‌کاری در دی‌ان‌ای ایرانیان است» ولی «ماری هرف» سخنگوی‌ وزارت خارجه آمریکا این‌که منظور وندی شرمن، دی‌ان‌ای ایرانی‌ها بوده باشد را رد کرد.

پس از واکنش‌‌ها به سخنان معاون وزیر خارجه آمریکا، سخنگوی این وزار‌تخانه گفت که منظور «وندی شرمن» این نبوده است که ایرانی‌ها به طور ژنتیکی فریب‌کار هستند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پیش‌ از این از «وندی شرمن» نقل شده بود که گفته «فریب‌کاری در دی‌ان‌ای ایرانیان است» ولی «ماری هرف» سخنگوی‌ وزارت خارجه آمریکا این‌که منظور وندی شرمن، دی‌ان‌ای ایرانی‌ها بوده باشد را رد کرد.
وی در کنفرانس خبری خود در پاسخ به پرسشی گفت: «ما به‌ صراحت از بسیاری از سخنان رئیس‌جمهوری ایران تقدیر کرده‌ایم. لحن وی و همچنین لحن هیئت ایرانی در مذاکرات ۱ + ۵ را تحسین می‌کنیم و امیدواریم این لحن، تداوم داشته باشد.»
این موضع‌گیری دولت آمریکا پس از شدت گرفتن واکنش‌‌ها در ایران به سخنان نقل‌شده از وندی شرمن، اعلام شده است.
شرمن به نمایندگی از آمریکا در مذاکرات ۱ + ۵ با ایران حضور داشت و با لحن مثبتی درباره این مذاکرات سخن گفته است.
سخنان وندی شرمن که واکنش‌ ‌برانگیز شده است، به چند هفته پیش باز می‌‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز