خبرگزاری کار ایران

تقدیر چین از حسن‌نیت ایران برای حل مساله هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۸۳

عضو شورای دولتی چین با اشاره به مخالفت پکن با تحریم ایران بر ضرورت حل و فصل مسالمت‌آمیز این مساله تاکید کرد.

عضو شورای دولتی چین از حسن‌نیت، رویکرد سازنده و تداوم همکاری ایران در راستای حل و فصل مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای این کشور تقدیر کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پرس تی وی، «یانگ جیه چی» همچنین با اشاره به مخالفت پکن با تحریم ایران بر ضرورت حل و فصل مسالمت‌آمیز این مساله تاکید کرد.
این مقام عالی‌رتبه چینی که در دیدار با «مرتضی سرمدی» معاون وزیر خارجه ایران در پکن صحبت می‌کرد، گفت که حفظ روابط دوستانه با ایران در سطوح عالی از سیاست‌های چین بوده است.
معاون وزیر خارجه ایران نیز با تاکید بر رویکرد تعاملی ایران با سایر کشورهای جهان ابراز امیدواری کرد که دور تازه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی در فضایی سازنده و شرایط برد - برد برگزار شود تا راه حلی برای حل و فصل این مسائل حاصل شود.
سرمدی همچنین تاکید کرد که ایران سیاست استحکام روابط در سطوح بالا با چین را در پیش گرفته و همکاری با چین در راستای کمک به برقراری صلح در آسیا و سایر نقاط جهان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران بوده است.
وی همچنین به طور جداگانه با «ژانگ یسوئی» همتای چینی خود نیز دیدار کرد. در این دیدار دو طرف از فضای جدیدی که در آستانه دور آتی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان ایجاد شده است، استقبال کردند. سرمدی و ژانگ همچنین درباره همکاری‌های تهران - پکن بحثو تبادل نظر کردند.
سفر این مقام ایرانی به چین در آستانه دور آتی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان بر سر برنامه انرژی هسته‌ای تهران برگزار شد.
دو طرف توافق کرده‌اند برای برگزاری دور جدید مذاکرات در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اکتبر(۲۳ و ۲۴ مهر) در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.
تهران اعلام کرده است که آماده برگزاری مذاکرات «جدی و هدفمند» درباره برنامه انرژی هسته‌ای خود بوده و از طرف دیگر نیز خواسته است در این مذاکرات از خود جدیت نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز