خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سازمان ملل:

تحریم‌های غیرعادلانه از مظاهر خشونت سازمان یافته است

کد خبر : ۱۱۲۱۶۸

غلامحسین دهقانی اقدام جدی در رفع نا امنی اجتماعی، بهره کشی جنسی، نقض حقوق زنان و کودکان در مواقع بروز جنگ و درگیریهای نظامی و اعمال تحریم های غیرعادلانه به عنوان مظاهر خشونت سازمان یافته را از جمله مواردی خواند که نیاز به توجه فوری از سوی جامعه جهانی دارد.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز جمعه با ایراد سخنرانی در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با وضعیت و جایگاه زنان در جهان امروز، ضمن اشاره به برخی پیشرفتهای حاصل شده در خصوص زنان خواستار توجه بیشتر به این موضوع در ابعاد ملی و بین‌المللی شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی اقدام جدی در رفع نا امنی اجتماعی، بهره کشی جنسی، نقض حقوق زنان و کودکان در مواقع بروز جنگ و درگیریهای نظامی و اعمال تحریم های غیرعادلانه به عنوان مظاهر خشونت سازمان یافته را از جمله مواردی خواند که نیاز به توجه فوری از سوی جامعه جهانی دارد.

دهقانی با ابراز اینکه شناسایی نقش مهم نهاد خانواده یکی از پیش نیازهای لازم برای رعایت حقوق بانوان می باشد، به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در تقویت نهاد خانواده به عنوان اولویت اصلی و لازم در راه پیشرفت، اجرای عدالت و استقرار معنویت در جامعه اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق این امر جمهوری اسلامی ایران تمرکز عمده خود را در جهت دهی به تلاشها برای ایجاد فضایی کرده است تا تحکیم پایه های بنیادین نهاد خانواده را بر پایه باورهای مذهبی تضمین نماید.

سفیر و معاون نماینده کشورمان در ادامه افزود: بر اساس همین منطق ضمن تبریک انتصاب معاون جدید دبیر کل و مدیر اجرایی امور بانوان سازمان ملل، از ایشان درخواست می‌کنیم با تلاش برای تبیین اهداف و اصول بر پایه احترام به ارزشهای اخلاقی و الهی و همچنین با درنظر داشتن ویژگیهای ملی، مذهبی و فرهنگی هر کشور، این میراثارزشمند انسانی را پاس بداریم.

دهقانی همچنین با اشاره به اشغال سطوح بالای مدیریتی در دولت و پارلمان از سوی بانوان کشورمان، به اهمیت موضوع زنان در محافل علمی و دانشگاهی ایران و اقدامات مجلس شورای اسلامی در تقویت و پاسداری از جایگاه و حقوق زنان اشاره نمود و فعالیت گسترده بانوان در صحنه های مختلف اجتماعی از جمله فعالیت های علمی، آموزشی، اقتصادی، صنعتی - بازرگانی و بهداشتی و درمانی در جمهوری اسلامی ایران را الگوی زنان منطقه خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز