خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌و‌گو با سی ان ان:

از اوباما ناامید شدم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۳۲

از ادبیاتی که اوباما استفاده کرد، ناامید شدم. به اعتقاد من اوباما باید به تصمیم خود برای تعامل با ایران بر اساس رابطه‌ای مبنی بر احترام متقابل پایبند باشد؛ این‌‌ همان موضعی است که وی در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل و در نامه‌اش به رئیس جمهوری ایران اتخاذ کرده بود.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران ادبیات «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در برابر مردم ایران را «توهین آمیز» خوانده و چنین رویکردی را ناامیدکننده دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ظریف در گفت‌و‌گو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «از اینکه اوباما ادبیاتی توهین‌آمیز در برابر مردم ایران به کار برد، ناامید شدم.»
ظریف در پاسخ به پرسشی درباره سخنانی که اوباما در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود، گفت: «از ادبیاتی که اوباما استفاده کرد، ناامید شدم. به اعتقاد من اوباما باید به تصمیم خود برای تعامل با ایران بر اساس رابطه‌ای مبنی بر احترام متقابل، پایبند باشد؛ این‌‌ همان موضعی است که وی در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل و در نامه‌اش به رئیس جمهوری ایران اتخاذ کرده بود.»
بر اساس این گزارش، باراک اوباما در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو در واشنگتن گفته بود که گزینه نظامی علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است.
ظریف پیش از این، مواضع اوباما در دیدار با نتانیاهو را «بی‌احترامی به مردم ایران، قلدرمآبانه و نادرست» خوانده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز