خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه ژاپن:

ژاپن از پیامهای دولت تدبیر و امید استقبال می‌کند

کد خبر : ۱۰۷۲۴۷

وزیر امور خارجه ژاپن با تاکید بر اینکه دو دوست قدیمی موضوعات زیادی برای گفتگو دارند، ایران را قدرت اصلی در خاورمیانه دانست و نقش مهم ایران در تحولات جاری از جمله سوریه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان مواضع و فعالیتهای کشورمان برای کمک به حل بحران سوریه، خطرات افراط گرایی، و مسیله هسته‌ای را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر ظریف در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در دیدار با همتای ژاپنی خود، اهمیت روابط دو کشور و اهتمام به گسترش بیش از پیش مناسبات را خاطرنشان ساخت و مذاکرات اخیر فرستاده ویژه ژاپن در تهران را سازنده توصیف کرد.

وی افزود: روابط دو کشور تاریخی است و ما به این روابط درازمدت نگاه می‌کنیم و امیدواریم ژاپن هم همین نگاه را داشته باشد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز با تبریک انتصاب دکتر ظریف بعنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت که ژاپن از پیامهای دولت تدبیر و امید استقبال می‌کند.

وی با اشاره به روابط سنتی دو کشور، تمایل کشورش را برای تعمیق مناسبات فیمابین مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ژاپن سفر مثبت اخیر فرستاده ویژه ژاپن به تهران و مذاکرات قبلی خود با مقامات ایرانی را بیانگر ارزشی دانست که ژاپن برای روابط با ایران قائل است و ابراز امیدواری کرد گفتگوهای فیمابین استمرار یابد.

وی با تاکید بر اینکه دو دوست قدیمی موضوعات زیادی برای گفتگو دارند، ایران را قدرت اصلی در خاورمیانه دانست و نقش مهم ایران در تحولات جاری از جمله سوریه را مورد تاکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز