خبرگزاری کار ایران

بخشی از مدرسه موسویه دامغان مرمت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۳۴

مدیر اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان دامغان از مرمت بخش‌هایی از مدرسه موسویه دامغان خبر داد.

مدیر اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان دامغان اظهار داشت: تراشیدن کاهگل فرسوده و اجرای پایه‌ها با آجر و بندکشی آنها، اجرای سیم‌گل دیوارها، برداشتن حدود ۱۲۰ متر مربع از آسفالت کف پیاده رو و اجرای زیرسازی این قسمت با شفت آهک آجرخطایی و تبدیل به پیاده رو فرش، از جمله فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام برای مرمت این مدرسه تاریخی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان سمنان، معصومه داودیان گفت: مرمت مسجد قدیمی واقع در جوار این مدرسه، اجرای سیمگل در نما، داخل حیاط، دالان ورودی و مرمت سردر این اثر از جمله برنامه های در دست اقدام برای مرمت مدرسه موسویه است.

داودیان با بیان اینکه مدرسه موسویه در محله " بالا محله " دامغان واقع شده است، گفت: در این مدرسه طلبه‌ها مستقر و در حال یادگیری دروس حوزوی هستند و بر این اساس این مدرسه هنور قداست و معنویت خود را حفظ کرده است.

مدرسه موسویه به صورت چهار ایوانی ساخته شده و دارای تالاربزرگ، اتاق‌های زیبا و حجره‌های اختصاصی برای طلاب است.

ساخت این اثر به دوره زندیه و قاجاریه برمی‌گردد که مصالح آن خشت خام و با نمای آجری ساخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز