خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان؛

زمان رسیدن به محل حادثه در منطقه شهری کمتر از ۴ دقیقه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۱۱

خوشبختانه با سرعت عمل نیروهای ما در انجام ماموریت‌ها این میانگین در سطح شهرستان ۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز ملی آتش نشانی اهداف سازمان آتش نشانی را در سه محور اصلی ۱ - آموزش ۲ - پیشگیری ۳ - عملیات عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سعید اسماعیل‌پور با بیان اینکه ۵ ایستگاه فعال آتش نشانی در سطح شهرستان و شهرک صنعتی سمنان وجود دارد، اظهار داشت: شهرستان سمنان از نظر تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در حد استاندارد است. چرا که در حالت نرمال به ازای هر ۵۰ هزار نفر، نیاز به یک ایستگاه اتش نشانی است و این امر در سطح شهر سمنان تابحال محقق شده است.

اسماعیل‌پور اظهار داشت: این سازمان ۹۴ نفر نیرو در خدمت دارد که با جذب ۴۵ نفر نیروی جوان میانگین سنی این افراد از ۴۰ سال به حدود ۳۰ سال رسیده است.

وی در خصوص جذب آتش نشانان داوطلب افزود: به تازگی ۱۱۰ نفر داوطلب را جذب کرده‌ایم که تابحال در مجموع ۶۰۰ نفر داوطلب اماده به خدمت در بین خانم‌ها و آقایان وجود دارند که در صورت نیاز به این افراد از ان‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص سطح علمی کارکنان سازمان گفت: حدود ۹۰ درصد از کارکنان سازمان دارای مدرک دیپلم و بالای دیپلم بوده و حدود ۱۰ درصد زیر دیپلم هستند.

مدیر عامل سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: در راستای آموزش در مدت زمان یک سال گذشته این سازمان اقدام به اموزش تخصصی پرسنل با حظور اساتید برجسته کشوری نموده است و همچنین ارائه اموزش به ۵۸۷۱ نفر از شهروندان و دانش آموزان در خصوص اقدامات لازم در هنگام مواجهه با حوادثداشته که این امر موجب کنترل در افزایش امار اتش سوزی در سطح شهرستان شده است.

وی یکی از مشکلات سازمان را در گذشته عدم پوشش کامل بی‌سیم در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاظر با تعویض دکل‌ها و تدابیر اندیشیده شده بیش از ۹۰ درصد مناطق در سطح شهرستان تحت پوشش شبکه بی‌سیم می‌باشد.

وی همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز افراد به لوازم ایمنی از قبیل کت و شلوار حریق، چکمه، کلاه و دستکش خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز